Abort är mord, även vid våldtäkt.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8580886.ab


Foto: AP

Justin Bieber: ”Abort är mord – även vid våldtäkt”


16-åriga flickidolen Justin Bieber tycker att ”det är sorgligt” när en kvinna blir gravid efter en våldtäkt – men menar att ”allt händer av en anledning”.

– Jag förstår inte hur det kan vara en ursäkt för att göra abort, säger den unge artisten.

Det är i en intervju med amerikanska magasinet Rolling Stone som den djupt kristna 16-åriga flickidolen Justin Bieber ger sin kontroversiella syn på sex, våldtäkt och abort.

Han är, sin tro till trots, inte emot utomäktenskapligt sex, men tycker att man ”inte borde ha sex med någon som man inte älskar”.

”Tror inte på abort”

Han tycker att ”det är sorgligt” när en kvinna blir gravid efter en våldtäkt – men menar att ”allt händer av en anledning”.

– Jag tror inte på abort. Jag tycker att ett embryo är en människa. Det är som att döda ett barn, säger han till Rolling Stone.

Och fortsätter:

– Jag förstår inte hur det kan vara en ursäkt för att göra abort. Men jag har inte själv varit i den positionen så jag kan inte avgöra det.

 

 



Fy fan säger jag bara vad arg jag blir när jag ser ett sådant jävla påstående.
Abort är för det första inte mord, bättre att ta bort istället för att få ett oönskat barn till världen?

Och vid våldtäkt?
Hur fan man man ens uttrycka sig så?

Kanske lilla justin skulle bli tvångs knullad i röven så kan vi säga: men det sker av en mening du ska vara bög
och bli utnyttjad för du är inte värd respekt.

Jag skulle inte ens stå ut vid blotta tanken att behålla ett våldtäkts barn, det skulle äckla mig något så fruktansvärt.

Fy fan För kristna säger jag bara helt sjuka i huvudet!
enligt mig har de sin "tro" för att slippa erkänna att de är en bunt med idioter.




Kommentarer
Postat av: Erik

Sista meningen är så sjukt sann

2011-02-21 @ 20:40:51
Postat av: nino hellman

Fin blogg :) du var väldigt snygg också måste jag tillägga !

2011-02-21 @ 20:49:43
URL: http://bloggparken.se/ninohellman
Postat av: jamenjag

Du har en poäng i att kristna blablabla men vad har det med våldtäkt att göra?



Och, skiter du i kattens låda,påklädd?



Ooops...

2011-02-21 @ 20:51:35
Postat av: Elin

Hej! Jag måste bara påpeka en sak.

Kristen är du när dina föräldrar är döpta eller när du själv är döpt. Men andra ord är många svenskar kristna. Där emot behöver man inte vara religiös bara för att man är kristen. Men det är en jävla skillnad!



Dessutom så måste jag säga att du har fel i att alla kristna är sjuka i huvudet. Det finns religiösa personer som är väldigt extrema, men det finns också de som är helt "normala". Det handlar om vilken typ av tro man har.

2011-02-22 @ 09:37:55
URL: http://rockabillyelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyckte den sista meningen var väldigt onödig med tanke på att den största delen av sverige är kristna, även jag som läser din blogg.

De betyder fan inte att alla tkr som beiber?

Jag tycker inte som honom och många av mina kristna vänner tkr inte som honom, är vi dumma i huvudet ? TACK.



Snälla dra inte alla över en kant.

2011-02-22 @ 10:56:49
Postat av: Miss Åberg

Vafan! ”allt händer av en anledning” Fan det värsta jag har hört! Förstår inte hur någon skulle kunna behålla ett barn om de blivit utsatta för våldtäkt! Hur tänker killen? Blir så förbannad när folk säger att abort är mord. Blir man gravid och vet att man inte skulle klara det så är ju abort ett jättebra val! Det är väl bättre än att skaffa barn och bli en dålig förälder, förstöra ett barns liv? Det är min mening! Har själv en dotter och hade jag känt när jag fick reda att jag var gravid, att jag inte skulle klara det hade jag självklart gjort abort. För trots allt, ett barn ber aldrig om att komma till världen...



2011-02-22 @ 21:38:35
URL: http://missaberg.blogg.se/
Postat av: Arykah

LOL bästa ever, att han ska bli tvångsknullad för att han inte är värd respekten, ett litet youtube fenomen som har glidit fram på en räkmacka.. och till "Elin" även om du har rätt i en sak att religös o kristen är två skilda ting så kvarstår faktum - Kristen kallar sig en person oftast, om inte alltid, om personen i fråga bekänner sig till den kristna tron, dess värderingar o allt vad det innebär. Inte bara om personen i fråga skulle vara döpt/komfirmerad.

2011-02-22 @ 23:20:05
Postat av: Erick

@ Elin.

**Kristen är du när dina föräldrar är döpta eller när du själv är döpt**



Skitsnack! Det är bara vad du vill tror din toka:)

2011-10-29 @ 23:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0