De man minst anar..

Vart ska jag börja, jag utgår från att de man minst anar skulle kunna göra dessa sjuka grejer därför litar jag inte på någon.. och som ni tidigare vet har jag ingen alls tro på kristna de är verkligen inte bättre än några andra, snarare värre i mina ögon.
Sjuka jävlar som ska snacka moral som de själva inte ens kan hålla, utan snarare utnyttjar.





Tre präster begick barnsexbrott

Stockholm/TT

Katolska kyrkan i Sverige bekräftar att tre präster utsatt barn för sexbrott mellan 1940 och 1970.

En av dem förgrep sig på två pojkar, i ett annat fall pågick övergreppen mot en flicka i upp till fyra år i samband med att hon biktade sig.

Den tredje prästen förgrep sig på två systrar och hade samtidigt en relation med mamman.

Uppgifterna framkommer i den interna utredning som gjorts, enligt ett pressmeddelande från Katolska biskopsämbetet.

En av de aktuella prästerna har avlidit, i ett annat av de i sak bekräftade fallen är det oklart vilken präst det handlar om.

Den tredje prästen är i livet men förnekar, "i allt väsentligt" som det heter i utredningen.

En fjärde anmälan, om grova våldtäkter under rituella former och med flera förövare, har kyrkan avvisat som orimlig.

"Att förgripa sig på en minderårig är ett fruktansvärt brott som vållar ett livslångt lidande. För mig finns det ingen preskriptionstid för övergrepp mot barn", kommenterar Anders Arborelius, biskop i Stockholms katolska stift i ett pressmeddelande.

"Katolska kyrkan kan aldrig gottgöra de drabbade, men vi vill med denna utredning ge de drabbade den upprättelse de förtjänar", fortsätter han.

 

Källa:http://na.se/nyheter/sverige/1.1116957-tre-praster-begick-barnsexbrott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0