Det börjar med BASEN!

Allting som har med smink att göra,Börjar med BASEN!

Likaså själva grunden, som rengöring & återfuktande dagcremé är en grund för att få resten att se bra ut.

Sen att använda primer, som slätar ut och får din foundation att fästa bättre och bli jämnare.

Sedan en ögonprimer,Som tar fram pigmenten i din ögonskugga och får den att fästa Mycket bättre.

Sen är det självklart ett måste med bra penslar, de gör nästan halva jobbet.

Köp inte skitpenslar på kicks, eller h&m utan satsa på ett riktigt sett.
Jag köper penslar på Mist- Stockholm + att jag har ett annat pensel sett bredvid i äkta hår, det skall vara ponny hår.

Satsa på en bra concealer i 3 olika färger, som döljer mörka ringar, och lättare röda partier samt mörka röda partier.

Och sen en BRA foundation, Och ja det kostar pengar men det ser 100 grr bättre ut och om man grundar som jag gör, Räcker den längre,då man inte behöver använda lika mycket.

Sedan kan man använda vilket skitpuder man vill, och det ser skapligt bra ut, Men tänk på att använda KALLA färger, så du inte ser orange ut i hela ansiktet..
Själv använder jag ett puder i från makeup store som kallas milk.
Det är i transparent vid och bara jämnar ut utan att ge färg.

Sen om du skall använda sol puder i rimlig,mängd gör det inget om den är varm i färgen.
Eftersom man bara skall använda så lite.

Rouge, Är även något som man skall använda kalla färger till nedre delen av kindbenet, för att sedan tona ut med varmare färger upptill på kind benet.

Sen kan ni leka  Hur mycket ni vill:)




Bild ifrån min Barbie plåtning^^


Kommentarer
Postat av: Jessica

Alltid bra med smink tips! Behövs alltid påminnas! :)

2011-01-20 @ 11:32:22
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: erika

Det ska jag absolut köpa på en gång :)!! Tack så mycket för tipset.

2011-01-20 @ 12:39:35
URL: http://erikaah.blogg.se/
Postat av: Roxanne

Kul! :-)



Och vad kul att du hittat tillbaka till det bra i livet. Det borde alla göra. Alla borde få må bra :-)

/Roxanne

2011-01-21 @ 07:47:14
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0