Unga mammor..MINA åsikter.

Mina åsikter om unga mammor.

En tanke som slagit mig ännu hårdare nu, sedan jag gjorde min abort är hur fan tänker folk egentligen? Nu när jag går på stan ser jag gamla skolkamrater som går med magen mitt i vädret eller kommer springandes med barnvagn..

De flesta utav dem är de där som man kallade White trash, de som knarkade, knulla allt, söp jämt och inte ens har ett jobb. Och konstigt nog är de ensamstående mammor.. Märkligt..

Man funderar även på om de ens vet vem pappan är? och vad de egentligen har för liv att ge sitt barn?
Jag tycker det är otroligt egoistiskt att skaffa barn om man inte ens har en inkomst att ge sitt barn.
"men ett barn behöver bara kärlek"

Fuck no! Den behöver allt, allt du kan tänka dig.
Den ska ha kläder,mat,blöjor,dagis,intressen,leksaker.. sen ska du som mamma även ha dina nödvändiga saker..

JAg skulle aldrig sätta mig i en sådan situation som ser ut så här; ensamstående-utan pengar-i en förort. Barn är ingen docka man leker med utan det är en människa en människa som förtjänar det bästa i livet. Såvarför inte vänta starta ett eget värdigt liv först, sen skaffa barn?


Ett barn för mig, skaffar man pga av kärlek man är 2 om saken,man skaffar familj för man är redo för att ta ytterligare ett steg vidare i förhållandet.
man vill helt enkelt ha en familj.

Man är 2 människor som älskar varandra och vill ha ett barn att älska...
Jag och min pojkvän diskuterade detta länge och mycket men båda vill fortsätta med karriären ett tag till så vi kan ge vårat barn precis allt den behöver utan att oroa oss för något.
Och ja vi vill ha barn, men inte nu!

Jag vill även säga att många av mina vänner som har skaffat barn har en egen liten familj och jobb och allting säkrat och ni ska ha allt beröm i världen ni är starka!!

Kommentarer
Postat av: sabbies

sv: ojdå :o hihi tack så mycket!

2011-01-12 @ 19:08:31
URL: http://sabbies.blogg.se/
Postat av: Ellen

Fin blogg :-)

Vad har du för dig ? :-) <3

2011-01-12 @ 19:24:03
URL: http://ellenalmqvists.blogg.se/
Postat av: Emelie Jägerbert

Svar: de låter bra, gillar din blogg och gillar din åsikt i dehär inlägget !! :)

2011-01-12 @ 19:33:57
URL: http://emeliejagerbert.blogg.se/
Postat av: angelica

sv: har någon loggat in på din blogg och förstört designen? onödigt! förstår det :-) den är jättefin ju!

härligt att höra :-D

2011-01-12 @ 19:58:19
URL: http://angeliicakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jossie

sv; nämen ojdå :o tur att du fixat till det iallafall :D

2011-01-12 @ 20:00:32
URL: http://jossies.se
Postat av: JENCIOUS

mycket bra skrivet! :) håller med.

kram.! :)

2011-01-12 @ 20:00:49
URL: http://jencious.blogg.se/
Postat av: Hanna

kunde inte hålla med dig mer. något av det oansvarigaste man kan göra är att skaffa barn när man inte har jobb, alt. är färdigutbildad och har ett stadigt förhållande som varat länge. blir så förbannad.

2011-01-12 @ 20:09:28
URL: http://musiqandlyrics.se
Postat av: Robin

Tycker de är helt rätt det du säger. Ja tycker de är självklart att man ska skaffa barn när båda känner sig redo och skaffa en familj så man kan ta hand om det söta barnet.

2011-01-12 @ 20:29:25
Postat av: Jadu..

Tycker att jag läst precis samma text tidigare hos en annan bloggare.. Kan du inte hitta på egna inlägg?

2011-01-13 @ 00:06:11
Postat av: Lisa

Det är hon som har skrivit exakt samma text förut! Hon har inte tagit texten från någon annan.

2011-01-14 @ 10:52:56
Postat av: Byter signatur

Bra skrivet! Bara undrar hur gammal du är? Jag tror du är 20 eller lite över, men du är mogen och klok för din ålder! Jo väldigt många unga tjejer har så bråttom att skaffa barn utan att fatta vad det innebär.. De tänker bara: åh va kul me en liten bebis! Sen är de uppbundna för 18 år framåt och tänker: oj då! Obs jag syftar inte på ALLA unga föräldrar, visst finns det de som är mogna och redo fast de är unga samt är skitbra föräldrar.. Men tyvärr finns det de som inte borde ha barn- även vissa som är 30-40 som inte är lämpliga! En sak jag tycker är så jäkla snett är såna som lämnar ungen till barnvakter för att gå ut o festa varenda helg... Då menar jag de som super o beter sig varje helg eller oftare, istället för att ta hand om sina barn och vara förebilder för dem! Inte sagt att man måste bli helnykterist alltså, men om man super, ligger runt och beter sig som en snorunge trots att man satt ett liv till världen, då tycker jag att soc borde omhänderta ungen ärligt talat! Man är ett efterblivet pucko om man inte fattar att man inte kan leva som innan man fick barn, man har en skyldighet att va rädd om sig när man har ansvaret för ett liv man satt till världen!!

2011-11-23 @ 05:07:24
URL: http://loveposh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0