Svar på: vad ihelvete vi modeller gör på mässor.

Caroline:

har en fråga till dig som jag hoppas du vill svara på!

vad i helvete gör ni tjejer på elmia? ärligt talat.
jag menar, såg bilder därifrån på en brud som satt med nakna bröst o lite kroppsmålning. okej, du o din kompis kanske har lite mer kläder på er men ändå. vad gör ni där? står o posar, försöker locka killar?

är inte avundsjuk på något sätt utan jag förstår mig bara inte på varför man ska ta dit "lättklädda" tjejer. det är lixom killarnas nöje att kolla på bilar, inte på er tjejer. dom kommer dit för att kolla på snygga, stylade, snabba bilar. sen står ni där i lackleggings o urringade tröjor? vad är det för mening? tänk dig killar som har tjejer o åker dit för att kolla på bilar ENDAST!! så står ni där? du/ni tror inte deras flickvänner blir svartsjuka när det springer runt tjejer som ska försöka se ut som sexobjekt. ae, ja tycker inte det är acceptabelt! kan ju till o med vara barn där? eller familjer? usch, det är skam alltså. förlåt om jag uttrycker mig lite väl mycket men vafan är svergie påväg? snart kan man ju knappt gå utanför dörren.

vad tycker du själv om det här?
ja menar, helt okej att vara modell o snygg.
tycker du ser jättebra ut o så men det blir för
mycket när det till o med kommer ut på mässor osv..


Svar:

Jag kan inte svara för andra men kroppsmålning och sådant kan jag förstå för det skulle faktiskt jag aldrig gå runt i.
Men vi jobbar, det är vårat jobb och vi var inte där för att posera med bilar som du kanske såg, utan att få besökare att delta i tävlingar och att dela ut kataloger till besökarna.

Och om folk nu är och endast kollar på bilarna gör det då och kolla inte på oss?
Hur svårt ska det vara, och vi vill inte ha folks pojkvänner klänga på oss eller ha dem i överhuvud taget så varför ska de bli svartsjuka för?
Vi var inte värre klädda än många besökare.
fanns tjejer som var besökare som sprang runt i skol-flicks uniform som klädsel.
Kort kort med magtröjor mm.
men bara för att jag lyckades ha ett helt vanligt linne ifrån veromoda med tryck på är det fööör uringat.

Men ingen bryr sig om dem just för att de inte jobbar där.
det är märkligt.

Och känner du att du inte kan gå utanför dörren just för att tjejer jobbar med detta och har gjort sedan 50 talet typ, så tycker jag du borde ta och jobba på att acceptera olika yrkeskategorier.

Och varför jag har valt detta yrke är för det är kul, man träffar nya människor och man får många nya kontakter.
Eftersom jag råkar vara socialt lagd.
Det är mitt val och jag gillar det jag gör!
Det är huvudsaken tycker jag!..

Tack för din fråga hoppas du fick svar på det du ville.







Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej Sara !



Jag gillar ditt enkla svar till tjejen som frågade dig om vad modeller gör på olika mässor dem gör bara sitt jobb som vilket annat jobb som helst, typ mekaniker, sjuksköterska och mm mm....



Keep going Sara och alla andra modeller ni gör ett gott arbete för alla, gillar man dem inte så gå någon annanstans då om ni inte gillar modeller.



Tack för mig Ha en bra dag med er... I love you All..

2011-05-17 @ 20:33:21
URL: http://www.smakardetgott.bloggagratis.se
Postat av: caroline

sv; ja, jag fick svar på det jag ville! och jag är inte sur på något sätt och skrev inte det där för att vara dum på något sätt, hoppas du förstår det!

men jag tycker bara det är konstigt, om man tänker efter. visst, det är erat jobb osv .. men går det 5st killar som vill kolla på en bil o så sitter 2 tjejer i lite tunnare kläder så lär ju blickarna falla mot er. o som du skrev, det fanns säkert tjejer som var klädda värr, tycker inte du o din kompis klädde er fööör lättklätt utan de ja menade var bara: vad är det för mening med att endel går sådär på mässor osv, har varit med om det förr. o det där med svartsjuka, även fasst ni inte vill "ta andras pojkvänner osv" så finns det fortfarande människor som tar illa upp, som jag skrev både andra kvinnor, barn, familjer o så. men men, du är vacker det ska du veta. men jag tycker bara det är lite lustigt att t.ex. snygga bilar ska förknippas med sexiga brudar .. för det är ju alltid så? i film o i stort sätt allt .. lustigt bara.

2011-05-18 @ 14:59:23
Postat av: Ida

Genom att läsa vad Caroline skriver så verkar det som om hon är den som sitter hemma å är svartsjuk pga hennes kille går på tillställningar med lätt klädda tjejer. Det finns ju egentligen inget annat skrivet utav henne som lutar åt nått annat håll. Tragiskt att hon skriver till dig om det när hon egentligen ska rannsaka sig själv och sitt förhållande. Tur att du finns så svartsjukan växer fram till det extrema ;) Kram!

2011-05-19 @ 17:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0