Nattbloggning...

Brukar ju vanligtvis inte sitt och blogga så här kl 1 på natten dårå..
Speciellt inte på en söndag eller nu e de ju måndag iför sig.

Alfons lyckades bli dålig i magen nu igen! då collin råka ge han mat utan ris i, så nu måste jag sitta här med honom tills han mår bättre!
Lille plutt han är verkligen så otroligt känslig i sin lilla chihuahua mage<3<3
Ska försöka leta reda på ett annat foder till honom, han får nog börja med färskfoder igen.
Men det värsta är att man får de fryst, måste köpa minst 10 kilo, och det ska tinas upp delas, frysas igen och tinas upp igen.. bara krångel + att vi har ju inte så stor frys nu heller.. och så ska ju alfons bara ha 1,dl om dagen.
måste försöka tänka ut de där.



mammas gos!


Sitter och kollar på hästar nu som vanligt^^
så här på kvällarna. då Noelle är halt IGEN! + att hon börjar bli gammal så är dags att ställa av henne och bara vara ute i skogen och traska med henne när hon blir bra igen!

Men det finns ju inte många stall som håller mina krav typ

jag vill ha kallhyra mellan 700-1000 kr i månaden, bra bussförbindelse ridbana och ridavstånd till ridhus.
max 30 minuter med buss eller tåg.

Sedan hästen jag vill ha skall vara en liten storhäst runt 6-8 år och lite små busig av sig, så det blir lite utmaning.
Den ska gilla att hoppa, gå bra ihop med andra hästar och snäll vid hantering,lättlastad och vara hundvan.

sen är det ju de där med priset;) vet inte riktigt vart man ska sätta ribban där men blir ingen 100 000 kr häst iallafall:)


fina älsklingen <3<3


å lilla nova, eller stora som nu angelica håller på att rida in, så kommer dröja innan jag hoppar upp på henne så att säga..
(vet att lindorna är långt ner men unghäst klumpiduns som slog Emot ett tag)

Men jag saknar verkligen att ha någon att åka till morgon som kväll och få bygga upp den där unika kontakten med hästen som får dig att flyga på moln!
Helt underbart!




Kommentarer
Postat av: Pernilla Ahlgren

Hej!

Acana lamb & apple är kanon bra för känsliga magar. Om du är ute efter färskfoder så tycker jag du ska kika på Bravo. Dom är i burgar form och man kan köpa i förpackningar (8 st i varje). http://www.bravodjurfoder.se/



Hoppas han blir bättre snart.

Kramis

2011-11-21 @ 11:53:58
Postat av: Bea

Alltså för söt är han lilla alfons! Du får titta förbi hos oss snart ;)

2011-11-21 @ 18:37:28
URL: http://jsbk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0