Perfekta lockar utan massa spray.

Tänkte berätta hur jag gör perfekta lockar utan att tynga ner dem med en massa spray.

Använder först värmeskydd så klart och extra mycket i topparna eftersom de är känsligast mot värme.
Delar upp håret i två delar, över hår och underhår.
Sätter upp överhåret i en toffs, sedan drar jag med plattången över hela håret ( man behöver inte vara jätte noga)
just för att få håret slätt.
Sedan tar jag plattången och lockar som på denna video:

 

Sedan tar jag massa hårnålar och rullar ihop locken och sätter fast uppe på huvudet så att de svalnar, det är det viktigaste för att behålla lockarna!

Eller all hårstyling i överhuvud taget man använder värme för att forma håret och kyla gör så att det stannar i den formen. ganska simpelt.

 

Sedan tar jag ur alla hårnålar och ruffsar till håret för jag gillar när det ser lite busigt ut.

 

Överhåret: oftast behöver jag inbte locka allt överhår utan bara vissa ställen så det ser naturligt ut. luggen är jag noga med att locka "utåt" så locken blir bortvänd i från ansiktet. det ger ett mer inbjudande ansikte tycker jag:)

 

sedan använder jag dust it puder och gnuggar in i hårbotten för att få volym, och tuperar ytterst lite där det behövs:)

sedan är det klart!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0