Snoka i din partners mobil?

Hur skulle du göra i denna sits?


Lina  mailade mig, ang hennes sits:

Min pojkväns närmsta vän är en tjej som han lärde känna redan på högstadiet. Hon är sambo med sin pojkvän och jag bor med min och någon svartsjuka har aldrig funnits från min sida.

Hon och min pojkvän smsar väldigt mycket med varandra och till slut kunde jag inte låta bli ändå och snokade i hans mobil. Där såg jag att han igår kväll frågat henne om hon skulle vilja träffa honom om de var singlar och han sa att hon är fin. Han hade också klagat på mig till henne och hon hade sagt att vi kanske inte borde bo ihop och så vidare.

Detta gjorde mig väldigt ledsen. Jag har litat på honom under våra 3,5 år tillsammans och inte ifrågasatt deras "vänskap" och så dyker det här upp som ett slag i magen :( Jag känner inte att jag kan ta upp detta med honom heller eftersom jag också gjort fel som snokat i hans mobil.

Idag, dager efter, har han varit extra gullig mot mig som om han haft dåligt samvete. Samtidigt har han haft mobilen i handen hela dagen.

Hur ska jag göra? :( Jag tycker att han gick över linjen men jag vet inte om/hur jag ska ta upp det...






Är det verkligen ok, att snoka i sin sambo/partner/flickvän/pojkväns mobil?
Och varför snokar du?

Och vad skulle du göra om du hitta någonting?



Detta handlar inte om mitt förhållande.
Som det står ovan!

Kommentarer
Postat av: Madeleine Berggren

Jag tycker det är fel!

Jag menar, ens mobil är idag som en dagbok och sjukt privat även om det skulle vara så att ens kille smsar lite kärleks sms med någon annan mår man inte bättre av att veta det?

Sanningen är ju så att om killen inte tycker om dig längre och träffat någon bättre är det så och om han då lämnar dig för henne är det för att erat förhållande inte funkar som det ska på något sätt..

Please people, var lite realister och fatta att intresset för en enda person resten av livet är bara naivt.

Jag är 16 och fattar detta.

2011-11-24 @ 19:02:36
Postat av: Erika

Jag tycker inte det är okej. Det är ett stort tecken på att det inte finns någon tillit...

2011-11-24 @ 19:26:45
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: anna

Det är väll både och tycker jag.

Igenkligen är det väl fel och snoka men känns nåt inte rätt så vill man ju se ifall man har fel eller inte och man är ju medveten om att man kanske kommer bli sårad.

Jag har snokat i mitt ex (vi var tillsammans då) mobil några gånger..Har blivit sårad och tagit upp det med han. Han har ju så kalrt blivit sur på mig och det förstår jag med tanke på att jag gjorde det felet att snoka i hans mobil. Men han flirta med en annan tjej osv. och var tillsammans med mig. Visst det tog slut efter den gången och vi blev tillsammans nån månad senare.. Vi har hållt på mycket fram och tillbaka och jag har svårt att släppa han för jag älskar han väldigt mycke men har ingen stort förtroende för honom..men såklart så hoppas jag ju på att det ska komma så småning om. Nu fast vi inte är tillsammans så kollar jag i hans mobil. Jag vet hur fel det är men jag vill baar vara säker på att han inte kommer såra mig på nytt..Då vi hade kommit överens om endel saker när vi skulle börja "dejta" och gå långsamt fram.



Så innan du snokar så tänk efter på om du är beredd på att bli sårad och vad kommer hända sen?

Jag har ju haft turen att vi har blivit sams efter en stund även om mitt hjärta fortfarande e skadat.

2011-11-24 @ 19:56:30
Postat av: Sandra

Jag har haft en del killar som gjort så (snokat i min mobil alltså) och jag har tyckt att de varit jobbigt. Inte för att jag har något att dölja utan för att det bevisar att han inte litar på mig. Därför tycker jag att det är fel att snoka, med betoning på snoka. Däremot finner jag inget fel i att kolla i sin partners mobil av nyfikenhet och med hans tillåtelse! Jag har någon gång frågat min dåvarande pojkvän om det varit okej att jag kolla hans inkorg av ren tristess i brist på något att göra.

2011-11-24 @ 22:25:22
Postat av: Josefin

Är ma tillsammans med någon så ska man inte ha hemligheter för varandra. Jag och min sambo har haft problem och det uppdagades genom att jag hitta sms från hans ex och sms till henne som jag kallar olämpliga om man har förhållande. Vi hade väldiga diskussioner om dessa sms men han va hela tiden tydlig med att det va mig han ville ha. Idag lite jag 100% på honom och vårar förhållande är bättre än någonsin. Så jag tycker man ska ha tillgång till att läsa sms, annars är nått fel. För vad kan va så hemligt så ens partner inte får veta? Har man hemligheter är nått fel.. Min åsikt! Kram Jossan

2011-11-24 @ 22:34:31
Postat av: timmy

skulle de va att jag misstänker något sånt här så kollar jag först om hon e ärlig o får jag en känsla av att hon inte e det kollar jag upp om hon e ärlig o e hon inte det konfronterar jag henne direkt o har hennes mobil i handen o frågar vad fan ska detta betyda?, sen brukar hon erkänna o be om ursäkt o då ber ju jag om ursäkt för det med mobilen men lixom mobilen e ju ändå en privat egendom o de kan bli fel om man kollar igenom den men om man anar något elr misstänker något så e de ju lika bra att kolla upp de :)

2011-12-07 @ 22:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0