Otrohet.





Kollade för ett tag sedan på ett program om otrohet, där de tog in både män och kvinnor + deras älskare. och skulle reda ut varför man är otrogen, självklart tycker jag detta är intressant då jag själv aldrig skulle kunna vara det.

Jag har vart otrogen i tidigare förhållanden, men det var nog för att jag älskade inte dem jag var ihop med utan de var mer en trygghet att va med dem eller någe..


Efter att ha letat reda på lite mer fakta om detta så verkar det som att de flesta som är otrogna är det för att förhållandet går på rutin, att sin sambon spelar dator, kollar tv,mekar bil,sminkar sig eller sådanna saker häldre än att umgås med sin partner.

Många av dem speciellt kvinnorna påstod att de inte kännde någon kärlek längre av sin partner och, har då en affär för att få känna sig uppskattade och vackra.
att någon faktiskt vill ha dem, och tycker de är vackra.

Männen påstod att de söker kickar och de e svårt att säga nej när en tjej står framför en och snackar men massa snusk, endel skyller även på att de måste vara för att få bekräftelse för de inte fått de av sin mor när de var yngre..

Men är det en anledning till att tänka med könet och inte huvudet?

är det värt att slänga bort det man har för en stunds ( i mitt fall) åder påle?
Eller dumpa den där underbara tjejen som verkligen avgudar dig för någon annans nersmittade klamydia mussla?

Men jag kan tänka mig att det är lätt hänt att man går och är otrogen när man inte fått bekräftelse av sin partner på ett bra tag.
Men prata är det bästa man kan göra
Att tänka innan att göra...


Har några av er vart otrogna och varför?







Kommentarer
Postat av: Tricia

Jag har, tyvärr.. Och jag har gått och försökt analysera varför jag gjorde det, iom att jag var så himla anti mot det och hade lovat mig själv att aldrig vara otrogen. Men jag kom fram till samma sak som du - att jag älskade inte personen egentligen. Jag ångrar det bittert för ingen förtjänar att bli bedragen, men man kan inte göra saker och ting ogjort så man får försöka vända det till något positivt. Man lär ju av sina misstag menar jag.

2011-10-13 @ 11:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0