Det här med okunskap, att tänka innan man öppnar käften.

Tänkte ta upp ämnet med Okunskap, alltså att tänka innan man öppnar käften, och ta reda på fakta innan man ska..yttra sig om något.

Folk har väldigt lätt för att yttra sig om tex skönhets ingrepp och tror att skönhets ingrepp och självkänsla hänger ihop.
Det är inte alltid så, kanske för 15 år sedan, men samhället har utvecklats.

Efter att ha studerat många forum om just detta med skönhets ingrepp så verkar det som att näs operationer är det mest accepterade, varför?
(Och mår man dåligt över den så klart man ska få fixa den.)
många medger även att de skulle vilja göra om sin näsa om de hade råd fast de var nöjda med sin egna näsa som den var (men lite förbättringar kan man ju göra)



Sedan till läpp-förstoringar:

De är hårda,plastiga,stora fula ankläppar, falukorvs-läppar allt vad folk kallar dem.
Men detta är även yttrade för folk som aldrig provat på, eller känt ett par proffsigt gjorda läppar.

De behöver inte vara hårda,plastiga eller stora.
Allt beror ju på hur man själv vill se ut.

De är mjuka och de flesta märker inte ens om någon har gjort en läpp-förstoring, (beroende på mängd)

Men Även här så är det ju en strävan efter att få se ut som man själv vill.


Bröstförstoring - det som är mest förbjudet.

Plastiga,klotrunda,stenhårda, Skvalpiga,hårda,onaturliga mm.

Här finns det mängder av okunskap.

Tex ett forum var det en tjej som startade och fråga vad andra tyckte om silikon bröst.
Hon själv hatar dem, och hon föredrar hennes (naturligt hängiga, och ammade bröst)

Hon går stenhårt till attack mot alla som har gjort silikon och hon skulle aldrig röra sin kropp.

Men senare i forumet börjar det diskuteras om bristningar och det är hon villig att få bort för att hon inte gillar dem (hon mår inte dåligt) men hon gillar dem inte, det är människan villig att operera bort och det är HEElT okej, men inte att välja att förstora brösten!?

Och många killar yttrar sig om att de är hårda runda bollar, som sitter fast.
Men då är frågan har de ens känt på ett par silikon bröst!?
De behöver inte vara runda då dagens utveckling har tagit fram silikon proteser som är formade som naturliga bröst.
Och dessutom finns det olika mjukhets grader på implantaten så de behöver inte vara hårda alls.

Sedan finns det de som vill ha runda implantat för att få till den där fejk looken eller för att få brösten att se ut att sitta högre upp..

Även där finns det olika alternativ att välja mellan..
Ofta låg,mellan och högprofil alltså hur höga implantaten är.

Högprofil- mer fejk-look och mer synliga kanter.
Mellan- mindre  osv..

Sedan ä'r det ju upp till var och en vad man gillar, gillar man stora hängiga bröst så är ju inte silikon det ultimata kanske, då de blir stora och fasta i stället men bara för att man använder ordet fast betyder det inte stenhårt.

De första månaderna kan brösten vara hårda,svullna och rätt så orörliga..

Men efter några månader känns de som vilka bröst som helst, ett par fasta bröst.

Sedan undrar en del killar varför inte fler gör a-b kupor när de opererar, visst det finns folk som gör det, men hur bra sitter kläderna då? det mest normala är ju Ändå en c kupa.

Menar inte att kläder sitter fult på tjejer med a-b kupa men jag kan tänka mig att många som opererar sig (som jag själv) att man vill se ut på ett visst sätt..
Det handlar inte om att man ska bli perfekt för det går ju inte hur man än försöker.
Man kommer ju alltid se lika dan ut, fast med lite utfyllnad eller en annan form..


Även väldigt många tycker att bra gjorda silikon bröst är det snyggaste, och sexigaste de vet
Just för att de håller formen och är fasta.
Sedan är inte storleken så viktig.

Bröstförminskning:
Detta är även helt okej, eftersom många har problem med rygg osv.
det anses inte lika brutalt att ta bort fett, som att lägga till något.

Bukplastik- även detta helt okej.
Att göra bukplastik är mycket acceptabelt, då många vill göra detta efter vikt ökning,eller barnfödande mm.

Självklart finns det några som säger att man ska älska sig själv, men de flesta kommenterar bara positivt



Och mina egna tankar om detta med ingrepp, Är näs och buk plastik mer Okej att göra för att det är ett gemensamt problem bland kvinnor och män?

Och varför skall folk egentligen ge sig in i forum och diskutera hur hårda alla silikonbröst är, men så är ju inte fallet bara i början. Mina bröst efter bara 1 månad är faktiskt riktigt mjuka och när jag inte har n
någon bh så syns det inte att det är fejk tuttar,eller inte ens med bh beroende på vilken sort man tar på sig.

Och lika så med  läpp-förstoringar, Om inte detta skulle överdrivas så mycket som vissa gör här i värden skulle ni inte ens märka att folk har gjort en sådan.
Men som allt annat så är smaken som baken.

Jag själv gillar fylliga läppar, så¨man slipper se hela jäva tandköttet när någon flinar..;)

Bröst-förminskning är mer okej än att förstora?
Vart då det är i stort sett  samma ingrepp bara att man får fler ärr när man gör en förminskning.
Varför e detta mer okej?
Jag har fortfarande mina bröst framför mina implantat så de känns som vanliga bröst, de e snygga utan ärr ända upp till bröstvårtorna..
Ta bort- lägga till för mig är ingen skillnad.

Varför jag gjorde detta inlägg är för att få folk Okunnigt folk att kanske tänka efter och ta reda på fakta innan de skall yttra sig om andra människors kroppar.

Här bjuder jag på en bild som naturell



Jag älskar min kropp naturlig som fejk, Har inget med min självförtroende eller självkänsla  att göra, utan hur jag vill se ut.
Och om man kan så ska man!
Inte värre att att ta ur det som är fejk..

Livet är till för att levas, och om jag gillar något som en väska eller en bil, eller något så köper jag det, utan att det har med min självbild att göra.
Utan för att det får min vardag att bli lite roligare om jag har kläder på mig som är snygga, eller en väska, eller en bil.

Så döm inte människor som väljer att förbättra sin kropp för att de vill.
Döm dig själv för att du har så mycket förutfattade meningar..

Och hjärnan sitter inte i en kvinnas bröst, personligheten sitter inte i hennes yttre och hon är framförallt inte dum i huvudet för att hon valt att snygga till sig.
Utan snarare du som kommer och yttrar dig med din okunskap.





Kommentarer
Postat av: Kjelle

bra sagda ord :)

2011-09-14 @ 19:44:11
URL: http://welcome.to/slangen
Postat av: CherryPinUp

Ja verkligen superbra skrivet! =)

2011-09-16 @ 00:28:53
Postat av: Mia

intressant läsning, funderar själv på både bukplastik och bröstoperation när jag har fött alla mina ungar jag vill ha :)

2011-09-16 @ 07:39:22
URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/
Postat av: Madde!

Bra skrivet! Diggar dig!

2011-09-18 @ 00:10:33
URL: http://maholmgren.blogg.se/
Postat av: Vigge

Du kan inte ta dig själv som exempel för andra. Det är självklart att det finns de som gör skönhetsoperationer för att de helt enkelt tycker att det är snyggt, men lika självklart är det att vissa gör det för att kunna bli nöjd med sitt yttre och på så vis få lite bättre självkänsla. Tyvärr fungerar det senare inte så bra, eftersom självkänsla inte handlar om att tycka att man ser bra ut,utan snarare att acceptera det utseende man har.

2011-09-19 @ 15:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0