Unga mödrar.

Håller på och tvättar idag, har så sjukt mycket tvätt så det är sjukt.
Måste verkligen skaffa en till byrå för mina kläder får verkligen inte plats någonstans!
Får panik, å ändå känns det som jag inte har några kläder!?
Suck...

Men iallafall är så jävla sjuk idag så jag har faktiskt bara suttit framför tv´n och glott.
Mycket skit finns det, som tex de där programmet unga mödrar..
Jag blir lika irriterad varje gång jag ser det, visst några mammor har det "skapligt bra" och är gulliga med sina barn mm.
Men när jag ser hur de står och röker med sin gravida mage, och hur de bor mm vill jag nästan bara spy!?
Vart är ansvaret och vad får man ut av att skaffa unge så sjukt tidigt för?
Jag fattar det bara inte.
Vissa vet ju inte ens vem pappan är,eller så är de osäkra på vem det är.
Sedan förstår jag inte meningen med att skaffa unge om pappan inte är eller vill vara med i bilden.
Då är det ju bättre att ta bort barnet och skaffa barn med någon som vill, och så slipper barnet fundera på varför deras far inte vill ha dem.
Fylleknull betyder ju inte att man vill ha barn med människan eller liknande.
Och inte nog med att de har 1 barn och svårt ekonomiskt, nä då ska de ha fler barn!?
Vaffan skaffa ett jobb eller utbildning sedan kan du ju skaffa barn nummer 2!?
Nä folk krånglar till det onödigt mycket ibland.
Men man röker inte när man är gravid, kan man inte ens ta tag i att sluta röka om man nu så gärna vill ha barn, hur fan ska man då kunna ta ansvar för ett barn!?








Kommentarer
Postat av: Jenna~ Det kan aldrig bli för mycket rosa.

Håller med dig!! :)

2011-09-07 @ 17:16:28
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: Danne

Håller med dig till 200%! Va är anledningen till att skaffa barn tidigt liksom..va vinner man på de! Men som sagt att ha sex går alltid bra, men konsikvenserna skiter dom i! Barn skaffar barn idag!



Härlig blogg annars!:D

2011-09-08 @ 11:14:06
Postat av: Cherry

så jäkla sant det du skrev.

Folk skaffar barn till höger o vänster tyvärr o många får växa upp i ett jäkla misär liv.

O det här med att röka o snusa. Jag vet hur svårt det e jag slutade själv när jag blev gravid. Kan man inte ge upp en sån sak så e fan frågan om man e redo att skaffa barn från första början. Fattar inte alla idoter som knullar runt utan skydd sen blir shockade när de blir med barn..morr.



Sen e det inte bara unga det gäller, finns 16 åringar som e 100 gånger ansvarsfullare o bättre mammor än 30 åringar.



Jag hade aldrig klarat att uppfostra ett barn utan pappa. Jag beundrar de som gör det. Men hade aldrig själv velat göra det.



2011-09-08 @ 14:56:37
Postat av: enough!!

Jag gillar att läsa din blogg och tkr de finns mkt kul o innehållsrikt, men what the fuck, du drar verkligen alla under en och samma linje, bara för man är ung kan man inte vara en bra mamma till ett barn eller?!. Och bara för man inte lyckas fått fast jobb så är man drägg eller vad e de du vill säga med dina ständiga påhopp mot unga mödrar jämt , tkr de ämnet kommit på tal jäävla masssa ggr i din blogg så de faktiskt ursäkta mej stör mej, trodde du hade vettiga åsikter och kommentarer o så häver du ur dej detta, ja e fett besviken faktiskt!! Alla är inte soc drägg å super o röker bara för de e unga mammor, somliga kanske VILL bli unga mammor , somliga kanske VILL vara fräscha efter de fått barn och inte börja föda barn när man e 37 å man får hängiga pattar & rynkor överallt!!har den tanken slagit dej ens ?!!?.

Då ja själv är en ung mamma, dock är jag själv några år över 20 så jag är ju ingen tonåring men anyway det stör mej att du höver ur dej smo att de låter riktat mot alla jäävla unga mammor där ute!! dessutom varför skaffade du barn själv, när du är så jävla anti unga mammor, alla kanske inte väljer och vill göra något så stort och olycksfyllt som en abort!!!!!? besviken var ordet, Sara, fyy!!!!!

2011-09-08 @ 18:08:41
URL: http://..................
Postat av: wahlstrm

Fan vad cool bild! :)

2011-09-13 @ 15:09:17
URL: http://wahlstrm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0