Livets snabba vändningar..Vad man vill med livet...

Hej på er!
Idag mår jag helt okej fast omständigheterna igår haha
Skulle bara ta några "små" öl hemma och mysa med collin
Vilket slutade med att emma och jag låg på en longboard gjorde plankan genom hela rumet,trasslade in löshår och hade plankbegravning för de^^
 
 
Sedan har jag funderat på hur mycket som förändras och hur livet bara tar nya vändningar...
hur man själv förändras och får ny syn på saker och ting.
 
Man tror att allt ska vara så otroligt lätt och man tror att man vet vad man vill med sitt liv..
Men ju äldre man blir och efter alla kämpiga,känslomässiga hinder så får man mer och mer inblick i hur allting funkar...
 
När jag gick på gymnasiet ville jag plugga och bli ekonom, samtidigt som jag extra jobbade på hotell.
Jag flyttade hemifrån när jag va 16 och leva på ett studiebidrag på 1000 spänn i månaden och ha lägenhet och räkningar va ju inget man överlevde på..
 
Så jobba var det ju bara å göra..
 
Senare i slutet av gymnasiet fick jag kontakt med ett helt skönt gäng stylister och modeller som ville ha med mig i deras gäng. Jättekul att sminka modeller och skapa något med sina egna händer och få de på bild..
Så då ville jag bara jobba med smink och backstage jobb..
Man fick alltid lära sig något nytt och spännande.
 
och plötsligt stog jag framför kameran, vilket jag känner att jag trivs bäst.

Men jag har aldrig fått för mig att det är just enbart modellandet jag vill satsa på.. det är alldeles för kul för att förknippa med ett tråkigt jobb..
Jag vill inte förstöra något jag älskar...
 
Sedan jobba i klädbutiker osv.. Det har aldrig riktigt vart något för mig
jag har provat och visst de e kul..ibland men oftast inte..
jag är inte sån att jag kan stå och vara trevlig mot alla de känns så jävla falskt och nä ursh
man måste alltid va så upp piffad..
 
Så nu har jag så jävla otippat nog hittat mitt yrke svetsa..
Något jag kan gå till och känna de jävligaste dagarna att de duger att hållas med.
Och annars bara tycka de e kul..
 
och jag kan inte fatta att det var detta jag skulle utbilda mig till och att jag sökt in till en ny utbildning.
 
Men under hela tiden har jag haft mål att sträva efter annars står man still.. och kommer ingen stans..
Det handlar om att blicka framåt på något du verkligen gillar eller vill även fast dessa mål kan verka sjukt orimliga just nu så kommer du kunna jobba dig till dem..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0