Att kunna sätta ord på känslor / bortvald.

 
 
This is ME.
 
 
Denna blogg är som sagt en blandad kompott utav mig.
Allt ifrån modelljobb,till fest,jobb och mig personligen.
Vissa ser mig som svag för att jag skriver ut vissa saker som de själva kanske inte skulle ha gjort, och vissa ser mig som stark för att jag vågar vara så pass öppen.
 
Denna blogg är min verklighet och mina ord och blandade tankar.
inget jag försöker försköna och det tycker jag är viktigt.
Det är aldeles för lätt nu förtiden att få allting att låta som frid och fröjd.
(det lät otroligt negativt) haha.
 
 
Vissa inlägg kan verka hemska och hårda för vissa, men tänk en extra tanke på hur allt kan vinklas fel och "låta fel" när man läser. just för att du inte har en verklig person framför dig, med ett tonläge och kroppspråk. Det gör otroligt mycket.
och kan ändra en bild utav en människa otroligt mycket.
 
Jag går just nu bara och vntar på att få sätta igång att jobba ordentligt,då jag blir knäpp utav att gå hemma.
Visst nu har de flesta semester och man har lite folk att umgås med men de som verkligen ger mig energi, rätt energi är ute på semester..
 
När jag inte är direkt sysselsatt som denna dag, kan jag vakna upp med otroligt irriterande tankar.
Typ skitsnack om mig från den familjen som "valt bort mig"
När det i själva verkat handlade om att jag valde att inte svara eller ta all er skit ni öser ur er om mig.
När allt jag egentligen gjort är att leva ett liv jag själv har valt, precis som ni valt att göra.
Och jag har lika mycket rätt att leva som ni.
 
Allt jag gjort är att försöka, Hela tiden.
Jobbat sen jag var 16,försöka få utbildningar att gå ihop under tiden eftersom jag inte kände för att bo hemma längre.
Och verkligen inte hos dem som sedan länge valt sätta en stämpel på mig sedan länge.
 
Och att några modell bilder som dessutom är mitt intresse och bland det roligaste jag vet samtidigt som man tjänar en slant kan få vissa människor att balla ur är då helt oförståeligt för mig.
Jag sysslar inte med några sexuella aktiviteter,jag säljer mig inte. och gör inte porrfilmer osv.
Så vad gör det så svårt att kunna acceptera mitt val av liv?
 
JAg gick i dansklass och valde att gogo dansa, på scen till djs. större och mindre namn.
Inte strippa. inte ta dricks i trosorna. stå på ett podium för att få igång publiken.
 
Andra får dansa, i flera år faktiskt utan att få kritik eller bli stämplad så hårt om en "strippa"
 
För jag är inget utav det ni kallar mig.
Jag är Sara, med ett otroligt stort hjärta.
Som har lika mycket rätt att skapa sitt egna liv precis som alla andra.
 
Men efter allt, och jag nu får skriva av mig så känner jag ro.
och jag blir väldigt tacksam över de människor och familjen som valt att träda fram och visa verkligen att de är en familj, och även vänner bästa vänner jag kan prata med om precis vad jag vill utan att behöva skämmas, eller bli dömd.
Slippa behöva dra på sig en "föräldra mask" och bete sig exemplariskt.
utan kunna komma hem äta allt man hittar, softa och bara snacka massa gott snack om allt möjligt!
SÅ skönt!
 
Nä nu ska jag ta och sätta mig och titta på mina ansvarsuppg ang Fuck cancer eventet som vi skall anordna.
Har hel del grejer att styra ihop.
Och självklart är det så värt det när man ser alla gäster ha så sjukt kul och njuta av events man själv är delaktig i.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas Ahlgren

Stå på dig och gå din egen väg. Idioter som bara kastar skit på dig är inte värda din energi. Kämpa på....mvh Din Vän

2014-07-16 @ 13:35:42
URL: http://www.hangovers.se
Postat av: Jasmine persson

Otroligt bra skrivet sara, du är en bra förebild för många, fortsätt att stå på dig som du gör, endast svartsjuka har något att säga eller påpeka.
Kram

2014-07-16 @ 14:23:35
Postat av: Matias

Fan vad vacker du är :)

2014-07-26 @ 10:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0