medmänsklighet / en natt på akuten.

Tack för så mångas omtanke.
Jag är hemma nu en stund.

De senaste 3 dagarna har jag haft kramper när jag andas, hjärtklappning och hårda stickningar i samband med detta.

Igår blev det ännu värre och satt igång ordentligt efter jag fick kramp i vänster handled. Hjärtat slår hårt och fort, stickningar och kramp vid andning, det är då man Inte ska stressa upp sig och fokusera på annat.

Jag gick ut på gatan och väntade på ambulansen för jag var så nära på att svimma och porten är låst efter kl 21.

Efter en tid när alla andra tänkvärda fokuserade tankar var borta tog jag upp Facebook, det funkade för mig att få andra tankar.

Skrev en status om att jag inte kan andas och att ambulansen e seg.

Då blir jag idiot förklarad " men du kan skriva en status i lugn och ro"

Jo det funkade för mig för att inte stressa upp mig ännu mer, slippa tänka på hur andfådd jag var, hur hårt och fort hjärtat slog,hur obehagliga stickningarna är och hur jobbigt det är att andas.
Tankarna om vad som sker i kroppen,varför?,försöka tänka positivt,inte bli rädd,är det hjärtfel som släktingar har ?Kommer jag behöva opereras,eller dör jag såhär? Jo många faktorer

Hoppas ni som gillade denna kommentar får samma respons den dagen det sker er något.
Fick ligga inne med ekg, tagit massa prover då de trodde det kunde vara en propp på väg.
 
Men inget de hittade för tillfället.
Just nu önskar jag att det nästan vore något fel så men vet vad det är.
Men självklart vill jag inte vara sjuk och ha det såhär.
 
De kommer bli en utredning och massa kontroller som är mer ingående.
 
Är så glad att jag har min christoffer, som ställer upp och gör mig så lycklig til loch med när jag mår så här.
Så otroligt omtänksam och snäll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0