Vi är otroligt ytliga.

 
Vårt samhälle är otroligt ytligt.
Det mesta handlar om utseende,hur allt ser ut utåt osv.
Och jag ska inte säga att man inte gillar att göra sig snygg och känna sig snygg framförallt.
Det blir lite till ett intresse helt klart.
och inte blir det lättare när man tycker det är otroligt kul med att Sminka.
 
Men det vi glömmer bort i allt vinklat, är hur vi ska behandla varandra, och vad vi skall värdesätta i livet.
SJälvklart är man inte mer än människa och är väldigt bortskämd ibland i vissa delar så man helt enkelt inte tänker på det.
 
Men jag tycker det är viktigt att man får sig en liten käftsmäll ibland och att man framförallt VILL vara en bra medmänniska.
 
Precis som i dokumentären jag såg idag.
Om jag dör ska jag banne mig kunna dö med gott samvete.
 
Ett tips är att kolla på denna dokumentär om Dee Dee Ricks är den välförsäkrade miljonären som drabbas av bröstcancer och möter medpatienter som nekas vård, byter hennes liv dramatiskt riktning. En dokumentär om bröstcancer och en kvinnas kamp för andra drabbade av diagnosen.
http://www.svtplay.se/video/2177991/dee-dee-ricks-kamp-mot-brostcancer
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0