Den "fotografiska världen" modeller utan värde..

 
 
 
PÅ sista tiden har det i dessa "Modellgrupper" på fb bombaderats utav nyfikna nybörjare om undrar om de kan bli modell, Alla kan väl bli det men de beror ju på vad för typ av modell man vill bli. Fotograferna förklarar med stolthet att modeller skall vara gratis, för utrystning e dyr, och efterarbetet tar tid och att tiden är värdefull.
Till och med folk som inte gjort en enda publicering!?

Självklart som nybörjare får man ta testbilder mm, jag hade turen att få reklamjobb redan efter min första session. Men att Utgå från ett system där alla modeller skall vara gratis för all evighet?
Vissa fotografer får verkligen modeller att framstå som en påse skit. Vår tid och utrustning är med dyr!? och om vi modeller lägger ned pengar på att ta hand om tex vår hy,hålla oss i trim,regelbundet gå hos frisör, sola, slitage av kläder, kanske behöva köpa till saker som sponsorerna inte har hemma, och framför allt skor.
Allt handlar väl om att ta en så felfri bild som möjligt ifrån början så man slipper överdrivet efterarbete. eller har jag fel?
och återigen utan oss blir det inga bilder, sen kan man ju välja att ha något unikt på sin bild eller något som alla har på bild..
 
På min sida om man kollar i album ligger helt oredigerade bilder uppe i mappen oredigerat.
:) https://www.facebook.com/Missbillstroom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0