Det ständiga bråket om varför fotografer ska betala modeller och tvärt om.

Det ständiga bråket om varför fotografer ska betala modeller och tvärt om.
Om någon kontaktar mig för en plåtning och jag säger att jag inte utför tfp då har jag för stort ego och man tror att man är något.


Men hey, se det så här istället? det finns bara EN utav den här modellen och 1000000 tals av din kamera utrustning.
Du betalar inte bara för bilder, utan en del publicitet då modellerna sorligt men sant har mer ögon på sig, då de är de utpekande objektet på en bild och fotograferna hamnar i skymningen för ej bild kunniga.

Jag kan bara tala för mig själv men jag tar betalt för att jag tar detta seriöst, jag levererar,fokuserar och tar detta på allvar och det skall planeras i minsta detalj med kläder, kontakta sponsorer mm. istället för att göra något halvdant för att sedan göra om för det är gratis och skall vara "kul". Men slöseri med tid är inget jag vill ha i min planering.
Självklart är det kul att ta bilder, men det motiverar inte när man redan har så pass många sessioner gjorda.
Jag menar vem vill gå till ett arbete och praktisera hela livet?

Det låter säkert jätte hårt och många tar säkert illa vid sig, men detta är nätet och allt missuppfattas. Jag är inte så farlig som det kanske verkar. och jag tar inte tio tusen för en session heller. :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0