Underskattade saker, som mig själv tex..

Har ni tänkt på hur sjukt mycket man underskattar och tar saker för givet?

Jag försöker verkligen varje dag att vara tacksam och glad åt det jag har och har lyckats med.
Men efter ett tag börjar man ta sker för givet, och då känner man inte lycka på samma sett längre..
Konstigt nog.

Men det har slagit mig nu de senaste dagarna. att bla. smörgåsrån är otroligt underskattat.



Lika så som mitt liv.
Jag underskattar det så otroligt mycket, och jag förstår verkligen varför folk beter sig som de gör ibland.
Avundsjuka som går över till hat, och förutfattade meningar styr folks hjärtan nu för tiden.
Människor ser inte andra människor för vad de är längre..
Vilket är synd för de e ju inte direkt jag som förlorar på det.

Men sen förstår jag faktiskt inte hur man kan vara avundsjuk:/ jag är inte uppfostrad så.
Och jag tänker att varje människa väljer sitt liv.

Och självklart finns det ju undantag med med handikapp ifrån födseln osv.
men jag anser att dessa människor oftast har lättare att lyckas eftersom de har med livsglädje än de flesta andra Svenssons.

Så underskatta inte er själva, ert liv eller era möjligheter.
Det är en sådan viktig del, och förstå om alla verkligen uppskattade sig själva,livet och alla möjligheter man får här i livet.

Jag tror jag man skulle få slippa dessa svarta avundsjuka ögon och allt hat som finns bakom alla förutfattade meningar.


Kommentarer
Postat av: ...

word

2011-12-28 @ 16:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0