Jag är tillbaka helt galna saker..

Ja jag lever!
De senaste dagarna har vart väldigt fartfyllda kan man säga, på både gott och ont.


Drog ut på landet några dagar för att få avstånd ifrån saker och ting som bara inte FUNKAR längre.
Då är det så jävla skönt att komma ifrån och få lite perspektiv på saker och ting, samt bara ta hand om sig själv och göra det man själv gillar.
Som i detta fall är hästarna.
Jag tänker mycket bättre när jag är med dem, och så blir jag 100% avslappnad.

Allt var stillsamt tills nsdag då spårade det ut igen.. Förbannat egoistiska människor det finns alltså.
nog för att jag kan verka ego men det är jag då verkligen inte.
Jag försöker se till att mina nära och kära har det bra.

Väl hemma så blev jag så där fruktansvärt förbannad igen, på hur saker och ting har blivit, och hur jävla överkörd jag blir om och om igen.

Så nu är det slut på det.
Ta mig för den JAG är eller inte alls, du väljer själv och jag tänker inte tvinga någon till något.
Men innan du yttrar dig kan du lära känna mig först.
Annars hålla käften, så enkelt är det.
på fredagen var det fiske och tacos kväll som gällde med collin, danne och madde. mysigt mysigt.





aja sedan på lördag bjöd collin ut mig på Amano med danne och madde, var trevligt med massa god mat och vin.
Efter maten drog jag till joanna där madde var hihi mina bästaste party tjejor!!


Aptit retare.

för rätt


varmrätt.

och efterrätt

och för att tagga brudarna ännu mera för utgång, så  var jag ju tvungen att skicka en gissa klyftan bild;)


en lite kul grej eftersom madde på senaste tiden nästan jämnt har bilder på ett par bröst dagen efter krogen. vilket oftast är mina.. av någon konstig anledning haha:)




Kvällen slutade i kaos denna gång pga av någons för stora ego.
Trasig iPhone och en fly förbannad sara...
Var riktigt länge sedan jag blev så in i helsike förbannad..
Men så kan det vara..

Sedan i söndags drog vi ut och fiska igen, inte fan blev det någon fick denna gång häller..
Men vi grillade och åt massa bullar vilket får vilken människa som helst att bli glad;)

på kvällen när vi väl kom hem började Alfons att må dåligt.
Han var jätte törstig och drack all vätska han kunde hitta.
Sedan kissade han ner sig i hallen och även på natten, skakade och andades konstigt.

Så jag fick sitta vaken hela natten med honom och sitta och klappa på honom och ge han vatten och värme.
Vid halv 6 somnade jag typ då jag vid kvart över 8 började ringa veterinären, fick inte tag på dem förens tio i 2 på dagen s¨å fick åka dit och sitta där tills halv 5 på eftermiddagen.

Alfons har fått någon virus infektion som gjorde att han var svag i kroppen så kan orkade inte hålla emot blåsan:(
Så han fick ta blodprov och undersökas.

1700:- fattigare idag men bara alfons mår bra så är jag glad.
Ursh såg en kvinna på djurkliniken som var där för att ta bort sin hund vad jag fattade det som som grät och grät och grät.

Min tanke var fy fan för den daggen som någon dag kommer att komma säger jag bara!
Jag menar Alfons är som ett barn för mig det finns inget bättre än honom och tänk att få ta bort honom för att han kanske blir sjuk, eller när han blir gammal.. Ursh säger jag bara... hemska tanke...


alfons  efter stick i benet:(

Efter de tagit blodprov blev han jätte nervös och skakade hela tiden gubben:(



Nu mår alfons lite bättre så vi gick ut i parken en stund men han ville mest bara sitta och titta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0