Typiskt exempel på fejkföretag.

Jag vet att jag tagit upp detta en gång tidigare, men att påminna er ännu en gång skadar inte.

Läs detta först:
Nr 1

Nr 2



När man blir kontaktad via en sida som inte alls har med modeller att göra bör man se upp, detta har jag då allt lärt mig efter mina 2 år på marknaden.
Och detta tänkte jag med 110% säkerhet att denna profil var falsk så jag tänkte sätta honom på plats..

Det man absolut INTE ska göra är att behöva visa sig i cam, för en uppdragsgivare, otroligt oseriöst.
och jag sköter inte mina kontakter via MSN, enbart genom mail.

Och av denna person att döma kunde han inte ens ge ut referenser, som företagsnamn, vilka tidningar,magazin,modeller eller ens en fotograf de samarbetat med.

Det har man alltid rätt att få veta.

Så lägg detta på minnet.
Be om referenser  som DU kan kontakta.
Visa dig aldrig i cam hur seriöst detta än verkar.

Är det seriöst så kommer de be om att få träffa dig för ett möta, så de får se hur du är som person, och hur fotogenisk du är.
Och kom ihåg att under 15 skall målsman alltid vara med under fotografering,möten mm. men rekommenderas upp till 18 år.
Under 18? då får inga så kallade glamour bilder publiceras.


Tjatar en fotograf ovanligt mycket på dig, brukar jag alltid ta för vana att sätta han längst bak i kön så han får komma ner på jorden lite. tjatande fotografer går fett bort.





Bara lite tips:D

Kommentarer
Postat av: Zlangen @ FB

hahaha... ok, om det vart ett seriöst modellfretag/(agentur så hade de ju knappast använt sig av ett "live.se"-konto?! jag trodde seriösa agenturer å sånt ringde?

2011-11-21 @ 20:02:32
URL: http://welcome.to/slangen
Postat av: WTDE

"detta har jag då allt lärt mig efter mina 2 år på marknaden."



Utav ren nyfikenhet.. Har du själv råkat ut för det?

2011-11-22 @ 01:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0