Kritik i all ära, men..

Att få eller ge kritik är något som man borde tänka igenom innan man ger eller tar åt sig utav..

Jag får faktiskt mestadels bara höra bra saker, men det är för att jag tar ÅT mig av kritiken som Vissa ger.
Och den kritiken jag tar ÅT mig utav är bara av folk, som vet vad de håller på med.
Som har tagit sig någon stans och vet hur saker och ting funkar.

Alltså ett exempel, om amatör säger till mig Du borde puta mer med brösten osv på dina bilder.
Så har amatör endast tagit glamour bilder, eller bilder där det inte alls är någon klass.
Så tar jag inte åt mig eftersom jag ligger på en annan nivå än amatör.

Men kommer en Professionell, fotograf som säger till mig att du behöver tänka på dina händer mer i bilderna, eller Hur dina ben står.
Så tar jag åt mig eftersom denne antagligen eller bör ha fotat en hel del och vet vad som funkar.

Något man även behöver vara som modell är ÄRLIG mot sig själv, jag är lång ifrån nöjd med alla mina bilder, men jag har lärt mig något utav det och jag vet vad jag behöver öva på.

Jag kommer förmodligen aldrig bli nöjd!
Men det är nog detta som gör att man vill fortsätta med, utmaningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0