Ingenting är omöjligt, det blir vad du gör det till..

Har ni tänkt på att när någon säger till dig "det klarar inte du"
Just för att man kanske är tjej, har andra slags stoppklossar som kanske gör saker till "omöjligt" är oftast inte det.
 
Som TECH 4 EVENT som anordnade en modevisning där rullstolsbundna och funktions hindrade kunde delta.
 
Jag tänker inte skriva Hur fantastiskt är inte det?
för självklart klarar dem de galant, det är vi i samhället som har bestämt och utesluter dem som har det jobbigt.
Det är oss det beror på, och inte dem som vart med om olyckor, eller föddes med att handikapp, eller funktions nedsättning.
 
Självklart ska dem få kunna göra det dem vill !!!
 
När någon säger till mig tex jobbar du verkligen som svetsare på riktigt?
Då blir jag fan sur men endå jävligt stolt och kan svara ja självklart gör jag de, det är väl inge märkligt?
 
Varför skulle jag inte kunna göra det?
Är de bara för att jag är tjej?
Eller att jag är totalt raka motsatsen eftersom jag även är modell?
 
Jag är inte ett dugg rädd för att arbeta,få skit under naglarna, smuts i hela ansiktet.
 
Det är bara skönt att få komma hem och tvätta bor all smuts och känna att man gjort något.
 
Jag blir personligen rätt så provocerad när någon säger till mig de där klarar inte du.
 
Men många är rädda för att misslyckas, det e klart även jag är det i bland.
Men när folk skrattar åt dig och säger vad va de jag sa, du klarar inte det här, då kan du iallfall stå rak ryggad och säga, nej men jag vågade iallfall att försöka.
 
Sen är de bara å prova igen:)
 
Titta på mig, jag kan inte komma å skryta med att jag har kommit långt i livet om jag jämnför med andra.
Men för att vara mig är det otroligt långt.
 
Här har ni tjejen som aldrig vågade,trodde på sig själv eller ens tyckte om sig själv..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evah - En av Karlstads största bloggar

Åh vad snyggt linne. :) Vart har du köpt det?

2012-08-17 @ 21:39:46
URL: http://Evaaaahs.se
Postat av: Linda S

Härlig inställning tjejen! :). Ja man möter många fördomar som tjej/kvinna bl a, fördomar finns ju utbrett men jag känner igen mig i det du skrev om att du svetsar osv. Jag är en tjej som tränar mycket med vikter och att bära tungt..ändå tror grabbarna att jag inte orkar lyfta en tallrik typ.. Det är hemskt frustrerande! Sen att män tror att vi kvinnor inte kan vara elaka eller aggressiva & ta för oss... Det finns kvinnor som spöar sina män; dubbelt så vanligt som tvärtom! Kram tjejen/Linda

2012-08-17 @ 21:45:13
Postat av: Natta

Helt rätt! Jag tror också på att man ska tro på folk, inte nedvärdera dom utan folk kan om dom vill och misslyckas man som du sa, så har man iaf försökt och man kan ju t.o.m. försöka igen! :) Riktigt bra skrivet, som alltid! :)

2012-08-19 @ 13:19:21
URL: http://Bailo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0