Svar till hanna, om Alfons.

Hejsan!
Har följt dig ett litet tag och tycker du är en supertjej verkligen :)!
Jag hittade inte din mail adress så antar att jag lika gärna kan fråga här.

jag har lite frågor om alfons :).

Första frågan är om han är renrasig eller om han är blandis?
Och andra frågan är (mestadels beroende på om han är hel/bland) om du kan tänka dig para honom med en blandis?

I stort sett alla som har renrasiga hundar vill inte para deras hundar med blandisar (vilket ger mig problem för jag hittar ingen fin kille haha :( ) . så undrar det bara :). hade vart kul om du vart intresserad av det! Har en superfin pappillon/shitzu på 3 år med superfina drag och allt :). Om du vill/har tid , kanske du kan svara i ett mail eller här bara eller hur du nu känner :).

kramar /hanna

Hej hanna.
Tack så mycket:)

Alfons är en renrasig chihuahua, och tyvärr gäller samma för mig här det där med aveln.
Då Alfons faktiskt har vart en avelshane ett tag.

Och det är inte för att jag har något emot just blandraser, men för att alfons ska få behålla det fina ryktet han har.
Så vore det synd att sumpa det i avelssyfte tyvärr:/

Men mitt tips är att kanske sätta ut en annons om att du vill avla och sedan träffa hundarna innan och se om du gillar den andre hundens psyke och så:)
Lycka till!

Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Paulina

Blogkeen byte?

2012-01-19 @ 10:39:00
URL: http://hannapaulina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0