Akuten.. stroke...

Hey på er!
Jag lever som ni märker hehe:)
Men gårdagens läkarbesök var verkligen bland det jävligaste jag vart med om.

Låg faktiskt och grät för mig själv i mitt rum för jag verkligen inte orkar mer.
Det börjar bli jobbigt psykiskt nu.
 
Började redan i torsdags med ett besök på vårdcentralen.
Då kom de fram till att jag var uttorkad och det var därför jag hade sådan huvudvärk och var ljuskänslig.
Så jag fick åka hem och dricka 5 klunkar vatten var 10 minut.
 
Sedan skulle jag tillbaka dagen efter alltså igår och få träffa en annan doktor.
Så jag var där i två timmar och så sa de att kalla mig för jätteförkyld är väldigt milt sagt, men ett mysterium är att jag inte har någon feber..
Men luftvägs inflammation och massa annat skit var ju som sagt de jag trodde redan innan.
Så frågar de varför jag inte kommit in tidigare för?
 
Men jag ha jur ringt dit för ca 3 veckor sedan då jag sa att jag vart förkyld i 2 veckor och så var jag bra i 3 dagar sen började skiten om, och att jag hostar så sjukt mycket att jag inte kan göra något annat.
och får till svar att man får räkna med det när man är förkyld...
 
Jaja efter en 2 timmars lång Läkar undersökning och massa nya prover kom de framtill att jag skulle åka till akuten på en gång då de misstänker en stroke..
 
Öh jaha så då skulle jag gå till sjukhuset (akuten)  som bara ligger på andra sidan ån, tar ca 6-7 minuter att gå dit från vårdcentralen.
 
Men de fick jag inte göra för de trodde jag skulle falla ihop, så jag fick åka taxi me personal å skit till akuten.
Där fick jag komma in rätt så fort och helt plötsligt när jag satt i väntrummet så snurra de bara i hela skallen på mig så jag fick sitta me mina fluffvantar och hålla i mitt huvud och hjärtat bara slog, och slog. så jävla hårt..
 
Och de e så skumt för jag har ju gått såhär i 8 dagar och plötsligt där börja de spåra ur..
 
Så jag fick åka in rätt så fort till provrummet där de tömde mig ytligare på 9 rör blod
.Och de sjukaste va att när de stoppat in infarten i armen så pep de så obehagligt från armen aldrig hört de förut:S
Sedan tog de en massa stroke prover, och sa att de funderar på att lägga in mig under natten.
 
 
 
Sen fick jag komma in i ett aldeles mörkt rum så jävla skönt, för ögonen var så ljust överallt annars så huvudet höll på att sprängas.
 
Där bröt jag ihop totalt..
Efter jag fick beskedet om cancern har min kropp rasat ihop totalt.
Och jag försöker hela tiden tänka positivt och bra saker, men nu klarar jag verkligen inte av de längre, för de känns som så fort man känner hopp om att de andra snart är borta, så kommer nästa skit..
 
Sedan kom läkare nr 1 in och undersökte mig.
Sen kom min collin ifrån jobbet springandes då jag försökt att få tag på han men hans jävla iphone 5 ska ju bara fucka ur hela tiden så han såg inte allt förens han kom hem och starta om mobilen.
 
sen rejsa vi till hjärnröntgen och sen fick ytligare 2 läkare undersöka mig.
 
Som tur var det inget i hjärnan men mina prover vara väldigt svajiga.
 
Så jag fick åka hem efter 8 timmar så ska jag tillbaka på måndag igen.
 
 
Älskling och jag efter sjukhuset.
Tack för att du står ut med mig <3
kan inte leva med dig,eller utan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Det är tufft, men du kommer klara detta fina du <3
Ge inte upp hoppet för fuck cancer!!

2012-10-06 @ 17:23:46
Postat av: Rikard

Krya på dig.
Håller tummarna för att du blir bra =)

Postat av: Tezzan

men vad 'r det ja läser? har ja missat:( har du cancer eller vad nu? men fina vackra sara, ja blir alldeles tårögd!! :( det är fan inte rättvist! jävla skit påhitt att få sådant ..:( ja önskar dig all glädje och lycka i dessa skit tider..
kram vackra½!

2012-10-07 @ 17:04:08
Postat av: Helén

Hej hej! Är med i BF på FB... Har inte kunnat komma in i din blogg tidigare med dåligt internet (ute i skogen där jag bor) men nu har jag fixat till lite saker o kom in, men fick läsa detta. Lät inge vidare för dig! *styrkekram*
Detta med huvudvärk kan jag förstå o lider med dig då jag själv LIDER av migrän som tyvärr läkarna misstänker hortons i kombo - inge bra men ja... får leva med det!

Jag hoppas du kryar på dig fort nu!
Love & Light/ H

2012-10-08 @ 13:14:10
URL: http://www.mondoblog.se/helen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0