Att inte ha något självförtroende...

Att inte ha något självförtroende är otroligt vanligt och något som alla gått igenom någon gång i livet.
Och det är okej att ha det så, så länge du inte försöker stärka dig själv genom att trycka ned andra.
 
Men för att kunna få ett bra självförtroende så bör man erkänna det för sig själv, och ibland även för andra i sin omgivning bara det lilla kommer göra dig stark.
Sen om folk runt om kring dig vill håna dig för det, så är de inte värda att ha i ditt liv.
 
Jag har själv suttit där och tyckt att jag inte klarar av någonting,att alla tycker jag e ful, att jag aldrig kommer kunna få den där snygga killen man vart tok kär i i flera år..
Att allting med en är fel.
 
Vilket det absolut inte är.
Och för att kunna få ett bra självförtroende så måste du få det genom dig själv och inte att andra tycker du e snygg,het osv.
Du måste hitta något som gör dig stark, ett krav på sig själv men ett rimligt krav.
 
För när man är 20 år kan det omöjligt vara kul att inte ha något självförtroende.
Att få en sådan styrka och se sig själv som lika värd som alla andra öppnar upp en helt ny värld.
 
Men det är nu man ska leva livet, experimentera och bygga upp sin framtid.
 
Så tips från mig är att våga prova olika stilar, utsätt dig för något du absolut Inte vill utsätta dig för och ha rimliga krav på dig själv.
Det är okej att misslyckas, det är bara att börja om och försöka igen.
Hitta något som du verkligen brinner för och så skit i andra det är ditt liv och det ä bara du som bestämmer hur du vill ha det.
Och kan folk inte acceptera dig för det du vill göra eller den du är så pissa på dem för det kommer ALLTID finnas människor som älskar dig precis för den du är!
 
Alla har sina upp och nedgångar.. men det är just då du ska hålla på med något som du får styrka av, att utvecklas och kunna känna fy fan vad jag är bra!
 
För du är bäst.. du vet bara inte om det<3
 
 
Så skit i alla andra och vara bara dig själv!
 

Kommentarer
Postat av: Feel

Kände mig lite träffad av detta inlägg :P

2013-01-15 @ 15:08:27
Postat av: Joanna-Livet med Asperger+reumatism

det är skillnad på att ha dålig självförtroende och dålig självkänsla. om man inte gillar sig själv har man inte dåligt självförtronde utan dålig självkänsla

2013-01-15 @ 15:39:51
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Riktigt bra skrivet! :)

Sv: Ja, visst är trasselsudden söt! "Fjant" är hans namn! :P

2013-01-15 @ 18:01:17
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Jag

Har ditt självförtroende ökat då du skaffade större byst?

Svar: Nej, bara min kupstorlek :P
Missbill

2013-01-15 @ 20:33:55
URL: http://www.jag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0