Dieter och sunt förnuft..

Ibland reagerar jag verkligen på all diet hets som dyker upp..
Folks okunnskap gör att de litar blint på media helt enkelt..
Men vart tar det sunda förunftet vägen? eller har hälften av befolkningen slutat använda det? eller är de så desperata efter att nå resultat?
 
5.2 dieten som går ut på att äta fem dagar och fasta 2 av de dagarna... det enligt mig låter verkligen inte hälsosamt, och tänk på alla magsysror och hur magsäcken drar ihop sig plötsligt. och hur kul är det att gå runt och vara irriterad dessa dagar?
 
annars har jag ett jätte enkelt tips. räkna ut hur mycket överskott du har i din dagliga diet och minska dem, ät mycket sallad,bönor,avokado och kött det är vad min mat går ut på.. sen slipper man svälta.. du ska äta mat du står dig på länge helt enkelt.
 
Jag brukar börja dagen med kaffe och 2 ägg.
eller smootie som består av avokado i grunden.
 
Lunch kött,sallad.
 
Middag.bönsallad.
 
och kvällsmat smootie
 
håller man detta och dricker mycket vatten jo då går de undan tillslut.. men det gäller att hålla på detta ett tag 2 veckor ca sen ser jag skillnad..
 
men svälta sig själv låter inte ells hälsosamt och jag menar man måste ju oavsett röra på sig och träna på tom mage är nog snarare farligt..
 
använd sunt förnuft..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Men nu verkar du inte heller helt påläst. Jag kör inte 5:2 men vet en del som gör det. De dagar dessa har sin fasta har de träningsfria dagar och äter 500 kalorier den dagen, kan låta lite men ägg innehåller inte så mycket och ALLA säger att de inte ens kände sig hungriga sin allra första faste-dag. Jag personligen har alltid skippat frukost pga att aldrig varit hungrig, har alltid haft en extrem fit kropp utan träning (bortsett från sex och dans :P). Men när jag började tvinga på mig själv frukost för att man skulle äta ofta gick jag genast upp. Nu har min levnadsstil helt plötsligt fått ett namn "periodisk fasta", för mig är inte det en diet, jag äter hälsosamt, går varken ned eller upp i vikt, utan det är som sagt min livsstil som passar mig bäst. Men jag håller med dig i det du säger, dieter hit och dieter dit. Håll koll på inkomster och utgifter så blir det oftast bra ;)

2013-09-04 @ 16:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0