Hur orkar jag med all skit?

En följare kontaktade mig här i veckan, och detta mail fick igång tankesnurran ordentligt..
 
Jag är ett stort fan av dig. Du är stark och står upp trots att så många pratar illa mot dig. Den styrkan skulle jag aldrig ha. Hur sjutton orkar du?
 
 
Ja hur skjutton orkar jag egentligen? Jag förstår inte riktigt själv hur jag pallar.
Men denna ständiga jakt har på gått i ca 6 år nu sedan jag valde att bli offentlig.
Och jag har nog kommit på varför jag orkar, och det är nog just för att jag vet att JAG INTE FÖRTJÄNAR all den skit folk kastar över mig.
 
Till och med några av mitt kött och blod, kan inte acceptera mig för den jag är, utan även de, får hjärnspöken.
och sprider osanning och historier.
sånt sårar ju värst, och det är saker jag aldrig kommer förlåta.
 
 
Det är inte jag som är problemet, deras problem ligger djupare än så.
Och det är alltid lättare att ta ut allt bakom en skärm.
Men hjälper inte det tillslut kan man ju alltid börja fantisera ihop lögner och sprida om mig.
 
Jag får ständigt höra saker ifrån alla möjligha håll om vilken liten slyna jag är, hora.lösaktig,smuts, elak och divig jag är.
 
Det känns verkligen inte okej, när inte ens hälften av dessa människor ens träffat mig eller träffat mig personligen.
utan bildar sina skeva uppfattningar på människor som på ett eller annat sätt sårat mig så otroligt och jag säger ifrån, då börjar häxjakten.
 
Och jag kan vara ärlig med att säga att jag är bara trevlig emot de som förtjänar det.
och Jag är rädd för att släppa in folk, just pga av att så många bara spelar en fasad för att komma åt de dem vill ha för att sedan hugga mig i 1000 bitar.
 
Jag köper inte detta längre längre alls, jag tänker inte låta trångsynta människor få påverka hur jag ska leva och inte leva.
This is my life.
 
Men med det negativa kommer det positiva, och jag ska inte klaga på hur pass bra jag kämpat mig igenom allt detta.
Och när man tänker på vilken nivå dessa mnniskor ligger på så är jag en självklar vinnare:)
 
Är så otroligt många som hejar på mig, och stöttar mig och det är lätt att glömma bort dessa fantastiska människor vissa dagar när man får ett stim av hemska människor som inte har folkvätt:)
 
Så tack alla ni underbara,<3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0