Kost: Keep it simple

När man börjar träna eller funderar på att göra det är det ju jävligt svårt det här med kosten, räkna kalorier? vad ska man äta och hur mycket ska man äta av vad? får man äta sötsaker?
 
 
Nä vet ni vad skit i det där och gör inte saker mer komlicerat än vad det är.
 
Jag äter som vanligt, MEN jag har bytt ut all pasta,potatis mot grönsaker.
Grönsaker är fantastiskt man kan äta HUR mycket man vill och när man vill!
Såser gör man baserat på kvarg och så äter man mindre mat flera gånger istället:)
 
Drick mycket vatten för det mättar endel, oh stillar oftast småhungern som kan dyka upp.
 
Och om du tex vll äta chips vilket jag ofta välldigt gärna (mer än gärna) gör så kolla på påsen och kallorier per 100 gram... ta några nävar och tänk hur mycket kan detta vara på en ca?
och hur mycket skadar det?
Sedan ät.
och ha i åtanke att de valen du gör den här veckan påverkar kanske 2 veckor frammåt.
 
såhär såg min frukost ut idag:
2dl kvarg
ett stekt ägg och grönsaker.
en kopp kaffe.
  detta åt jag 08,30 har jag stått mig på tills nu då klockan är runt 12,00.
 
Nu till lunch gjorde jag inget mer komplicerat än detta:
Bönor,sallad,kvarg och tacosås och en korv.
 
 
Idag har jag verkligen ont i bröst/armar och mage, tyckte knapt det kändes efter träningen igår mer än att jag va skakis, men det tog tydligen^^
 
 

Kommentarer
Postat av: Våran Lycka

Folk gör de så svårt för sig. Äter som dig o slipper tänka så mycket o äter de jag tycker är gott. pasta osv e ju egentligen bara onödig utfyllnad. äter dessutom allt på askett så vet man att portionen e lagom stor. Bygger då inte på höjden;)
Jag gick ner 10kg på 3mån.

Svar: Gud kul att höra om din viktresa. det är väldigt skönt att inte göra allt så avancerat:D
Missbill

2014-05-11 @ 21:10:01
URL: http://varanlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0