NY MOTIVATION,nya kläder,kost tips!

idag har jag vart på lite utbildning, funderar på att börja på en sån där starta eget kurs igen bara för att uppdatera. var ju som sagt  några år sedan jag pluggade den.
 
buhu börjar bli gammal!
 
Jag vaknade upp i morse med en energi som heter duga och tankesätt som var helt omvänt sedan innan.
HÄRLIGT!
tagga tagga tagga lixom.
 
Motivationen till träningen är TILLBAKA, så jag köpte nya träningsbrallor idag, fyllde på kylen med massa kvarg,ägg och grönt.
 
 
Var nere och körde ett allround pass så att säga. det är skönt att få röra hela kroppen ibland med:)
 
förstår inte vad i helvete jag hållit på med när jag slutade träna ordentligt, man får ju en helt annan livslust, man känner sig snygg och lätt i kroppen och huvudet.
 
Så eftersom jag kände mig så snygg drog jag och sola en sväng med och nu sitter j
ag och kollar på hästhoppning och väntar på att collin ska komma hem:)
 
 
 
Tänkte tipsa lite om mat, eftersom jag själv sitter och letar inspo men hittar inget som faller mig i smaken, så har ni tips får ni gärna lägga fram dem i kommentarsfältet under:)
 
Först och främst MÅSTE jag få hylla TRYFFEL.
tryffelolja,riventryffel och tryffelsalt gör precis allt GODARE.
 
Tryffel är gansk dyrt men å andra sidan håller de länge då det är väldigt drygt.
Att ha tryffelsalt på kött,popcorn eller salladen är verkligen en upplevelse.
Ha några droppar tryffel i såsen, eller moset är helt fantastiskt.
 
Men åter till maten.
Ett mellanmål  eller kanske kvällsmål som inte är allt för mättande men man står sig 'är detta:
3-romansallads blad som du tar och fäller ut på en tallrik.
Stek lite kyckling/fläskfile/biff/qorn som marinerats i sweet chili sås i tunna skivor
Och lägg över salladsbladen.
Sedan ta en gul lök och stek snabbt i pannan så den blir söt och god i lite olja.
och häll över den.
Krydda med tryffelsalt och svartpeppar.
 
Asgott och går supersnabbt att göra max 5 minuter:)
 
 
Sen maten jag åt idag är bland grönsaker,bönor fäskfile och kvarg blandat med tacosås.
Självklart tryffelsalt över och satans så mjuk och god tomaten smakade!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0