om jag fick välja vad min skatt skulle gå till.

Igår när jag var och handlade på Ica, mötte jag den superpratbglada hemlösa mannen som man bara vill krama om.. Men denna gången blev det så verkligt allting att han faktiskt är hemlös då han hade all sin utrustning med sig,som filtar och ligg underlag..

Fy vad jag känner mig otillräcklig i sådana situationer.  Jag gick hem med en stor klump i halsen.

Jag önskar även att jag som medborgare skulle få chansen att välja var min skatt ska få ta vägen.. Kanske vore det på sin plats att lägga på hur dumt namnet ön låter medmänsklighets skatt? Jag lägger gärna någon % av min lön till hemlösa befintliga människor i Sverige än att ta hit massa nytt folk och utsätta även dem för samma risk. Känns som vi sopar våra egna problem under mattan genom att "hjälpa" nytt folk. 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

De är sorgligt att Sverige ska behöva ha hemlöshet
Grymt färgglad header du har

2015-01-16 @ 19:31:59
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0