Sympati Sara är igång..

Igår när jag och collin satt på olearys och åt, så kom det förbi en ganska så berusad människa och skrattade och försökte få kontakt med människor.

Collin och jag sa som vanligt skämt till varandra som " han har fått tag på riktigt sköna grejer idag"
osv..
Men när denna människa vänder sig om så är ansiktet väldigt bekant:O

Det var ju alltid han som satt vid mig på bussen hem i från jobbet när jag jobbade på leksaks butiken förra året.
Han sålde tidningen situation Stockholm då.
Och Försökte styra upp sitt liv så att han fick träffa sitt barn barn som han pratade så om.

Jag mins en kväll så visade han mig en väldigt fin guldring han hade sparat ihop till jätte länge som han skulle ge till sitt barn barn.

visserligen var ringen väldigt stor så inte ens jag hade kunnat haft den, men det var ju så gulligt ändå!

Något jag inte förstår är varför folk flyr ifrån dessa människor så fort de försöker ta kontakt!?
De är människor precis som alla andra,de har bara hamnat i fel riktning.

Jag har inga problem med att prata med dem om de kommer fram och är trevliga.
Både jag och collin är alltid trevliga mot dem om de kommer fram och snackar, och ber de om pengar så kan man gott och väl ge dem om man har kontanter..
Karma ni vet!?

Och vet ni vad?
Den människan som går där på stan, är någons Barn, eller någons förälder.


Men sedan är det ju skillnad på missbruk med en 20 åring som tycker det är skithäftigt och sitter och skjuter sig i benet, får sjukdomar och sådant skit är inget jag har sympati för, de går fortfarande att rädda.
oftast som 20 åring har man inte gått igenom så mycket saker som tex skilsmässor, självmord,dödsfall mm.

Visst många unga tar livet av sig absolut men de jag vet som gjort det är det oftast droger indraget i det hela.

Men inte ger det mig en anledning om 20 åring att börja knarka för att min bekanta tog livet av sig när den va hög..

Nej utan det jag snackar om kan vara en sådan enkel sak som att frun drar, man får skulder och hamnar tillslut i ett missbruk för att dämpa sin ångest.
Man kanske har levt 30 år ihop och man klarar sig helt enkelt inte utan den andra..

Så jag förstår inte varför människor blundar, för dessa människor.
frågan är om ni lever i förnekelse i denna " perfekta" värld..







Kommentarer
Postat av: Linnea

Så du säger att alla unga som tar livet av sig går på droger? Inte så att de också kan ha haft det jobbigt? Jag vet en som tog livet av sig, han var bara 17 år. Han hade kompisar som drogade, men gjorde det inte själv. Han sa aldrig något, han häll allt inom sig, men när sanningen kom fram hade han gått igenom så sjukt mycket saker så du kan inte förstå det. Tycker inte du ska skriva "när man är 20 så har man inte gått igenom så mycket", för det är olika för alla, right?

2011-08-24 @ 12:08:45
Postat av: -

Asså hur fan pallar du med kommentarer som hennes över?

haha de är ju hur sara ser på saker och tycker de är, om du inte tycker de så behöver la fan inte du rätta vad hon tycker om saker? ajaj

2011-08-24 @ 12:25:30
Postat av: Linnea

Nej, men jag har också en åsikt, har man en blogg får man tåla sådant. Tycker hon är jävligt trångsynt när hon säger att alla som är under 20 tar livet av sig går på droger.

2011-08-24 @ 13:02:15
Postat av: Pernilla

De FLESTA ungdomar som tar livet av innan de fyllt 20 år går OFTAST på droger, det finns statistik :)Jah håller med om att framförallt SVENSKAR är dåliga på att tänka / bry sig om andra än sig själva..

En eloge till utlänska familjer som tar hand om sina familjer...

2011-08-24 @ 14:21:41
URL: http://pernillajenny.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0