Hjälp till de som behöver.

Något jag verkligen skulle vilja göra är att hjälpa familjer som inte får den hjälp de behöver här i Sverige.
Det kan handla om att en familje medlem blir allvarligt sjukt som faktiskt inte får det stöd, eller ekonomin som de behöver då många oärliga människor utnyttjar systemet.

Jag kan då inte förstå hur sjukt samhälle vi lever i idag, eller hur folk tänker.

Tex, unga människor som skaffar barn de tänker skitsamma om jag har ett jobb jag kommer ändå alltid få stöd av soc och liknande.
Dessa människor tycker jag inte synd om och är inte villig att hjälpa unga och dumma är rätta orden.

Men de familjer som kanske går sönder för Någon av de vuxna får cancer, eller är med om en olycka.
Och inte längre kan arbeta!?
Nu längre så hjälper inte ett vanligt läkarintyg och staten bryr sig inte ens att träffa dessa personen PERSONLIGEN för att göra sin bedömning, och inte litar de på läkares utlåtanden häller idag.
Så hur skall dessa människor som EGENTLIGEN behöver denna hjälp få hjälp?

Eller de som kanske har ett handikapp, eller någon diagnos av ett slag.
Varför skall dessa människor begränsas så i samhället räcker det inte med att de kanske inte ens kan gå? eller ta sig fram som de vill?

Så den dagen jag blir rik, tänker jag göra något åt dessa familjer som inte får sin rättvisa.
Och lägg märke till att jag skriver När jag blir rik inte "om".

Och till er där ute det är INTE farligt att le och ge människor kärlek och omtanke.




Kommentarer
Postat av: Rahul

Fin blogg :P

2011-03-16 @ 23:29:55
URL: http://whalle.blogg.se/
Postat av: Diana

Har inte du planerat barn snart då? :p

2011-03-17 @ 00:02:19
URL: http://dianajohansson.blogg.se/
Postat av: Andreas

Stora tuttar liten hjärna? Heller stavas med E inte Ä.

Och punkter å komman på diverse random platser, samt avsaknaden av dessa där dom borde finnas.

Och varför skulle just du bli rik? finns tusentals storbystade bimbos där ute.

Som min gamla chef så delikat uttryckte det: dom är som sandaler, jävligt sköna att sätta på men inget man går omkring på stan med.

2011-08-22 @ 17:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0