Så här får jag volym i håret

Många av er undrar vad jag gör för att få sådan volym i mitt hår.
Så tänkte försöka beskriva här hur jag gör och vilka produkter jag använder.
Jag beskriver hur jag gör med håret ifrån tvätt.

Jag använder dessa produkter:

Värmeskydd, och var extra noga med att ha i topparna på ditt hår.



Torrshampo.

och osis dust it.


Vi utgår från att håret är blött.
I med värmeskydd.
sedan delar jag upp benan, som jag vill ha håret. sedan fönar jag överhåret skapligt torrt.
Sedan vänder jag upp och ner på huvudet och fönar torrt.




Vi börjar med plattat hår:

Använd alltid värmeskydd, och sedan platta håret rakt eller föna det rakt det gör ni som ni vill.
Sedan delar jag upp håret i tre sektioner.
Över håret i en sektion, partiet vid öronen är en sektion och sedan underhåret.
Vi börjar med underhåret att använda oss av (Osis dust it) eller torrschampo och fördelar jämt i håret.
Sedan tar jag en pinnkam och tuperar.
Jag brukar börja tupera ca 4 cm ut från hårbotten, sedan dra mot mitten.
När ni gjort detta Är det bara att använda valfri spray för att fixera håret.

Upprepa detta tills ni kommer till överhåret.
Där skall ni endast ha i (dust it eller torrschampo) och massera in i hårbotten.
Tupera om du vill lite lätt.
Sedan fixera hårbotten med lite spray, och ni behöver inte alls ha mycket spray i.

Låt torka en stund sedan tar i en vanlig borste och borstar ner håret lite lätt.

Sen kan ni ha i glans droppar, spray eller vad ni nu vill använda er utav för att få extra glansigt hår:)




För lockigt hår:
Samma sak här, i med värmeskydd och var extra noga i topparna på håret.
Lägger rätt benan och fönar håret upp och ner..

När håret är torrt tar jag med värmeskydd i och sedan delar jag upp håret i 3 sektioner igen.
Fast denna gång Lockar jag Innan jag har i fler hår produkter, just för att lockarna inte skall bli hårda och tunga..
(jag gillar lite lösare lockar)
Så, efter jag lockat första sektionen rullar jag upp varje lock i en hårnål ( i lockens riktning) och låter de svalna.
När jag tagit ur nålarna använder jag
(dust it) eller torrschampo och masserar försiktigt in i hårbotten för att sedan tupera lite lätt i hårbotten.
Tänk på att inte använda locktången för långt upp i hårbotten.
Detta upprepar jag i alla 3 sektioner och när jag är nöjd med lockarna och de sitter där de ska vänder jag upp och ner på huvudet och drar igenom fingrarna, skakar om lite i håret för att lockarna skall bli lite lösare och naturliga
För att sedan vända upp huvudet igen och använda ett bra vax som inte klumpar sig.
Och krama in i lockarna sedan i med lite spray.

I med glansspray och sedan är det klart:)


Kommentarer
Postat av: Bina

Smyckeintresserad ?

Kolla in mina armband som jag gör så fall.

2011-11-03 @ 21:20:39
URL: http://binalakritz.blogspot.com/
Postat av: Joanna

Jag måste bara få säga att jag tycker att du är en av de vackraste människor jag någonsin sett. Att medge att jag blev smått avundsjuk på din kropp är en sjuhelvetes underdrift. Ta vara på det! :)

2011-11-04 @ 01:51:27
Postat av: Anonym

gör du detta innan du sätter i dina clip-on? /Sandra

2011-11-04 @ 14:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0