Killar är fega skitar...eller är det fel på mig?

Något jag genom mina 21 väl levda år på denna jord så har jag lagt märke till en sak med killar.
De ä sjukt jävla fega och osäkra.
Vet inte om de bara är just de jag yckats träffat, eller om det är så över lag.
och med detta menar jag att jag inte drar alla killar över samma kant.
Så nu till mina funderingar och tankar...
Så fort en kille man är ihop med raggar,flirtar och beter sig som en komplett idiot och man som partner,flickvän,sambo,älskling och  som bitterfitta  kommer och stör mitt i denna lilla trevliga stund och säger :
VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED?
Så får man alltid höra dessa saker:
Jag tänkte mig inte för.
eller jag var för full..
Men då tänker jag så här, okej alla gör misstag och en gång är inte hela världen men det är fortfarande att gå över gränsen.
men när man får höra dessa 2 bortförklaringar si så där 5-6 grr så börjar man förstå att den där människan totalt skiter i att respektera mig.
Och när man ifrågasätter detta så får man höra att denna änniska mår såååå dåligt för jag är ju faktiskt modell, och folk raggar på mig.
Hum okej så de förklarar saken till varför En kille skulle ha rätt att få ragga fritt!?
och att jag som inte raggar ska straffas för att folk raggar!?
vart e de logiskt...
sedan vill ju alla ha en snygg partner, man vill ju finna personen ifråga attraktiv så klart!
och har denna människa en fin personlighet så blir ju människan ännu snyggare och finare på alla sett och vis.
Men efter en stund så är de inte alls kul att ha en snygg partner spec inte om hon är modell och ser det som ett arbete precis som alla andra jobb här i världen..
nä då ska hon plötsligt inte få jobba för då mår killarna dåligt helt plötsligt..
Men vaffan tror ni allvarligt att man blir ihop med en människa för dens jobb!?
de ska ju fan inte spela någonroll så länge man är lyckliga ihop.
jobb är jobb, och kärlek är kärlek..
inte svårt att skilja på i min mening..
min kille skulle få kunna jobba med precis vad han vill.. eller kanske inte porrskådis då eftersom jag personligen bara vill att den människan jag är med mig.
men det är ju rätt så logiskt.
Nä allvarligt vart hittar man en pålitlig självsäker kille som inte behöver ragga på andra och är glad för att sin parner trivs med det den gör!?
mycket fudersamt det där och märkligt nog är det flera modeller som funderar på samma sak.

Kommentarer
Postat av: jw

extremt simpelt. Du lägger modell karriären åt sidan. Eller blir mer proffisionell klädmodell. För det du är nu ja många kan tolka det som miniporrmodell. Så det du sa att din kille inte får vara porrstjärna är rätt ologiskt när du gör delar av det just porrstjärnor gör ibland, när dom inte knullar alltså. Det är just därför killar behandlar dig dåligt, för du är sedd som lätt pga ditt "jobb". Killarna är inte fega, liksom vad har du för ursäkt när alla killar raggar på dig? Via internet bl a. Visst det e inte fysiskt men det är fortfarande en sak som inte är rätt. Det han gör är en form av hämnd antagligen. Iaf så jag fattade det. Så som jag sa, om du vill bli respekterad och ha ett bra förhållande och sen gifta dig så får du bli något annat än miniporrmodell. Tror många håller med mig om det här.

2012-02-01 @ 16:00:52
Postat av: Ann-Sofie

Jag hoppas inte du lyssnar på de idioterna som inte ens vet vad porr är för ngt!

Du gör ju det du älskar, och låter ingen hindra dig, det är bara bra^^

Man är inte tillsammans med det yttre utan insidan, jag har då aldrig brytt mig om det yttre på en kille, det är bara en bonus, men det är som du sade har killen ett fint inre så blir det yttre snyggt :D



Det finns ingen bra orsak för en "vuxen" människa att hålla på på det viset, absolut ingen bra orsak, bara idiotiska såkallade bortförklaringar!



kram på dig

2012-02-01 @ 16:34:43
Postat av: Bobbo

Kan inte riktigt förstå vad som händer i den killen huvud?

Jag menar, se på dig själv!

Du är en solklar tia!

Det finns inget på dig som är dåligt, så jävla fin!

Bara en riktig idiot kan ju välja att flörta med andra tjejer när man har en sån fin tjej som dig. Han kan ju knappast hitta någon bättre!

Skulle göra vad som helst för att hitta en tjej som ens såg hälften så bra ut som dig!

2012-02-01 @ 16:35:51
URL: http://www.bobbothejuggler.com
Postat av: Anonym

Svar till jw: Men nu pratar hon ju om en pojkvän som raggar på andra tjejer. Du kan inte jämföra det med att andra ser henne som lätt och därför behandlar henne som skit. En pojkvän ska ställa upp och behandla henne som vilken fickvän som helst oavsett vad hon har för jobb. Det är inte okej att ragga på andra tjejer bara för att killar raggar på henne. Hon raggar ju inte tillbaka liksom, så därför förtjänar inte hon att behandlas på det sättet. Flört är totalt oacceptabelt i mina ögon, det spelar ingen roll om man är modell eller kontorsarbetare. Så länge tjejen är trogen och inte flörtar med andra förtjänar hon precis samma sak tillbaka.

2012-02-01 @ 17:15:23
Postat av: annelie

Om din kille flirtar med andra endast på fyllan? så är det ju enkelt att lösa, be han sluta dricka eller dricka mindre för att respektera dig, han måste ju ha ett problem med alkoholen om han blir en annan person menar jag. Annars så äre ju bara att göra likadant som honom så kanske han fattar =). Om en kille inte kan ta att du är modell så är han inget för dig! tänk på det!

2012-02-01 @ 17:19:43
Postat av: Anonym

Alltså en del resonerar ju som om dom gjort de för första gången i sitt liv.



Finns ingen som ska acceptera otrohet på nått sätt, vare sig IRL eller via text.



Män/kvinnor som ursäktar sig med bortförklaringar har problem, och de är inga problem man löser hur lätt som helst.



Alltså skippa dom personer fortare än kvickt som har relationsproblem.



En gång otrogen, alltid otrogen de är vad de brukar bli.

Det är deras spänning i vardagen.

2012-02-01 @ 19:07:35
Postat av: Pascal

Jag råkade bara glida förbi din blogg av misstag, och läste det här inlägget.

Och även om det alltid känns surt att bli besviken och sviken av människor så kan man faktiskt inte vara så generaliserande att man påstår att det skulle vara på grund av att det är en kille.



Oavsett kön så gör folk överträdelser mot varandra, och det är sånt man får diskutera.

Skillnaden mellan killar och tjejer är marginell, efter att ha spenderat en lång tid i försvaret märker man att den oftast bara är baserad på uppfostran och vänskapskretsar, inte kön.



Så nej, killar är inte per automatik fega.



Prata med din kille, lös problemet, är mitt råd.

2012-02-01 @ 19:09:31
Postat av: jonas lejonkungen

Det är lite komiskt att du har svaret i din egen text.. Men jag kan försöka förklara ändå eftersom du ställer frågan offentligt.



Den killen som du uppenbarligen har problem med (och av att tolka det du skriver så även andra killar innan honom) verkar ha dåligt självförtroende vilket resulterar i att han inte litar på dig eftersom, som dom flesta vet, så är det svårt att "lämna ut sig", lätta sitt hjärta, låta någon komma nära, vad man nu vill kalla det. Detta leder ofta till att man hellre sårar än att bli sårad.



Min gissning är alltså att killen i fråga inte litar på sig själv tillräckligt för att lita på dig till 100%.



hoppas du fick nytta av detta och lycka till =)

2012-02-01 @ 23:56:41
Postat av: Madfox

Om killar du dejtar ogenerat raggar på andra är det helt klart läge att fråga dig själv varför du dejtar dem - och än värre, de borde fråga sig själva vad de har för skruv lös.

Nu kan jag inte tro att du är en hemsk människa på något sätt och du är ju attraktiv så det räcker och blir över, så vad fasen sysslar dem med?

Sån idioti gör mig lätt förvirrad och irriterad.

2012-02-02 @ 00:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0