Dåligt självförtroende..Våga vara vackra!

JAg tycker man läser och hör överallt om folk som har så dåligt självförtroende.
Det tycker jag är förjävligt,och jag blir verkligen stött av att se,höra och märka av sådant.
 
Och tro mig jag märker då jag led av det tills jag var 16...
Jag hade ingen tro alls på mig själv och det enda jag såg var ett monster i spegeln och vet ni varför?
Jo för jag jämnförde mig med andra.
och då var det inte tjejerna i klassen det handla om utan de där snygga slitz och moore modellerna som killen jag gilla kolla efter...
 
Jag var heller inte den tjejen som vågade göra något åt mig själv så att säga.
Utan jag hade spikrakt naturligt hår, i min naturliga mörkblonda hårfärg likblek, sönderplockade ögonbryn och kunde ta på mig mascara ibland.
 
Jeans och T-shirt va min grej...
 
Men det som hände mig sen var att jag började skolan,skaffa jobb och flyttade hemifrån, jag fick lära känna mig själv och vågade testa mig fram.
 
Så det jag gjorde var att klippa av mit långa hår fårga det svart å slänga i röda slingor..
Bääm
Här hitta jag en gammal bild på mig man ser inte så bra de röda slingorna men endå.
 
Kände mig snyggare och växte mig mer och in i mig själv men endå nyfiken på att prova något nytt, så studenten närmade sig och jag ville bli ljusare.

 och så höll jag på så här fram och tillbaka
 
Men nu har jag hittat mitt rätta jag och jag känner mig vacker..
 
Sen struntar jag i vad andra tycker huvudsaken är vad jag tycker själv
Och det är det VIKTIGASTE ni måste jobba med där ute, men det jag vill få er att inse att små förändringar kan vara bra.
OCh ge  er en kick in i er själva om ni förstår.
Det är otroligt viktigt för en människa att hela tiden sträva mot små,små mål och bygga upp sin självkänsla.
Det kan vara allt mellan himmel och jord men det viktigaste är att det är något som just DU vill klara av.
 
Vill ni ha fler tips och fråd så får ni gärna skriva en kommentar<3

Kommentarer
Postat av: MissLie - Fucked up

Grymt bra inlägg!
Så rätt och det är just sånt här man behöver läsa.
Bra! :)

2012-09-19 @ 21:11:00
URL: http://www.misslie.se
Postat av: Samantha Pihlström

Gud du är så otroligt vacker!!!

2012-09-20 @ 14:15:48
URL: http://samanthaas.devote.se
Postat av: Anna-Sara

U go girl :)

2012-09-20 @ 18:08:41
Postat av: victoria

Riktigt bra skrivet!
Kram :)

2012-09-20 @ 20:17:40
URL: http://www.nattstad.se/victoriasvensson
Postat av: Linda aka Javamorsan

Bra skrivet.
Jag är själv en mullig tjej. I yngre år var det skitjobbigt. Inte så mkt pga mig själv utan hur omgivningen fick mig att må. Som i sin tur gav mig en dålig bild av mig själv.

Men med åren har både självkänsla och självförtroende ökat och idag vid 35 trivs jag som fisken i vattnet med mig.
Jag bryr mig noll vad andra tycker för det har inte med mig att göra.
Tjejer måste sluta jämföra sig med andra och se till vad som gör just en själv bra. Skit i hur andra ser ut.
Jag hade nog varit enormt avundsjuk på dig tex för 15 år sen. Men idag finns inte det kvar. Jag se smala snygga tjejer utan att jag får panik och hatar mig själv.
Jag är snygg som jag är och kommer inte ändra mig för att passa in i en norm som nåt spån satt upp.

2012-09-20 @ 20:32:41
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: sanna

Kan inte annat än att hålla med! Även om jag har kommit en lång bit på vägen så känner jag fortfarande osäkerheten tynga mig, men att höra någon säga sanningen så rakt ut som du gör hjälper! Det får mig att känna att även om jag fortfarande har en bit kvar, så har jag ändå kommit långt. Tack! <3

Måste även tillägga att jag älskar din blog! Kram

2012-09-21 @ 18:51:20
Postat av: GlamPuss

Japp det handlar om att vara nojd med sig sjalv och trivas "in your own skin". Klarar man det klarar man det mesta!

2012-09-22 @ 16:17:23
URL: http://www.mondoblog.se/glampuss
Postat av: Hihi

Skitfin (finast!) på andra bilden!

2012-10-31 @ 18:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0